המתת חסד בהלכה
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
אני נשואה שנה ועברתי הפלה טבעית בשבוע השביעי התשובה שקיבלתי מהרופא לשאלה: למה זה קרה? הוא טען שזה קורה לאחוז גבוה של נשים ואין לי ממה לחשוש. כעת אני מנסה, אך ללא הצלחה. יש אולי תפילה מיוחדת או דרך נוספת כדי לזרז לידה, או שעדיף להמתין בסבלנות? תודה מראש.
א. הרופא אמר אמת.
כ-17% מבין ההריונות הרגילים מסתיימים בהפלה טבעית בשבועות הראשונים של ההריון.
ב. כשהכל תקין, הסיכוי להכנס להריון בחודש מסויים הוא בין 25%-30%.
כך שעצם העובדה שכמה חודשים עברו וטרם נכנסת שוב להריון – אין בה כדי להדאיג.
ג. עכב העובדה שהיית כבר בהריון מעידה באופן עקרוני שהמערכות שלך ושל בעלך הן תקינות, כך שעליך להיות מעודדת מכך ולא לעמוד עם שעון עצר (סטופר) ביד.
שלום שמי ליטל ואני סטודנטית אשר עושה עבודה על טיפול בחולה סופני. אני סוקרת את עמדת ההלכה בעניין ומצאתי שאסורה בתכלית האיסור המתת חסד אקטיבית
שלום לרב! —אבקש לקבל מקורות לתשובה—– ידועה לי הבעייתיות של השתלת איברים, ואולם שאלתי מופנית לגבי הצד האתי של הרופא. איזו זכות יש לרופא כאשר
שלום רב, לפני זמן קצר פנינו למומחה להתפתחות ילדים עקב איחור בהתפתחות של בננו בן השנתיים. המומחה העלה השערה שמדובר בתסמונת ז'וברט (joubert). כיון ששנינו
ברצוני לשאול מה היא עמדת ההלכה בנושא מניעת הריון לתקופה מוגבלת. כאשר מדובר בזוג נשוי עם מספר ילדים משני המינים. אשר נולדו ברצף ובצפיפות והכוונה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.