טבילה בחודש השני להריון
שלום רב, אני בת 27 ובחודש השני להיריוני, לפני שנה התחתנתי והייתי במקווה כמקובל ערב החתונה. לא הלכתי מאז למקווה. שאלתי היא האם היום בחודש
ר.ד.נ.
שלום רב,
ברצוני לשאול לעניין כהן המתנדב/עובד במד"א/חדר טראומה, לעניין טומאה, ואפילו שלא נקבע מותו של אדם, לעתים ניתן לראות בפירוש כי האדם מת, {איבוד צלם אנוש, חיוור וקר וכו'} אי לכך מדובר באדם מת האם חובש/רופא שהינו כהן, צריך לצאת מן החדר/אמבולנס??? ובאם נקבע מותו ע"י רופא , האם צריך לרדת מן האמבונס באמצע הדרך? הדבר מקבל משנה תוקף עקב רצוני להשתלם בלימודי רפואת חירום {פארמדיק} וידוע הדבר כי שם בודאי אתקל לצערי במתים{לא בזמן הלימור ,אלא הלכה למעשה}
כמו-כן לעניין כונן שהוקפץ בשבת למקום אירוע האם מותר לו לחזור למקומו? "המצילים חוזרין למקומם" יש לציין כי כאשר עברתי על החומרים בשותי"ם רבים ובספרי תחומין {א',ג'} לא קיבלתי תשובה ברורה!
אודה לכם באם בנוסף לתשובה והדרכה תואילו לציין בפני המקורות בכדי שאוכל להעמיק גם כן, וללמד אחרים.
בברכת,
"והביט אל נחש הנחושת וחי"
כצל"ה.
לעניין שאלתך השניה, על חזרה מהצלה בשבת, ראה מה שכתבתי בדיוק על כך ב"בית הלל" חוברת כג, נה-סב, תמוז תשס"ה.
לינק:
https://www.medethics.org.il/articles/misc/Hatzala.asp
שאלתך השניה הועברה לעיון נוסף לפני תשובה.
שלום רב, אני בת 27 ובחודש השני להיריוני, לפני שנה התחתנתי והייתי במקווה כמקובל ערב החתונה. לא הלכתי מאז למקווה. שאלתי היא האם היום בחודש
שלום רב, אשתי מטופלת ב- SIMVASTATINE 40 מ"ג. שמעתי שיש לסטטינים תופעות לואי הן לגבי מערכת שרירי השלד (ואולי גם שרירים חלקים ? האם זה
מה היא הסבירות למה שנאמר בגמרא עובר שהוציא את ראשו חוץ לפרוזדור ובכה ורק לאחר שלושה ימים נולדו ואם אפשר להביא הוכחות מדעיות בתודה ואם
לכב' הרב אני עושה עבודה בביולגיה על הפריה חוץ גופית לצורך ברירת עוברים והמקרה שבחרתי הוא זוג שיש סיכוי שהילד יצא לבקן האם מותר מבחינה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.