פדיון הבן לתינוק שנולד קודם זמנו
בס"ד תינוק שנולד לפני זמנו ושקל ק"ג וחצי, התינוק באינקובטור. כעת יצא מהיאנקובטור למיטה חמה אך הוא עדיין אוכל בזונדה. ממתי יש למנות את הימים
שלום, אני צריכה לקחת כדורים יומיים לתקופה ארוכה, פחות או יותר באותה שעה. באופן עקרוני, הכי נוח, לקחת את הכדור בבוקר. ההתלבטות שלי היא לגבי שבת. מכיוון שיש בעיה לקחת כדורים בשבת, אני יכולה לקחת את הכדור בכניסת שבת, ואז במוצ"ש שעה אחרי זה, שזה בסדר. הבעיה שלי היא שזה זמן שהוא הרבה פחות נוח לי לשאר הימים, גם לזכור את זה, וגם יתכן מאד שאני אהיה במצב לא נוח לקחת את הכדור. לפי ידיעתי , מותר לקחת כדור בשבת, ברגע שזה הוראה מהרופא לקחת את זה יומי. כמו אנטיביוטיקה.
אבל, שאלתי היא, האם אני יכולה מלכתחילה, ולא רק בדיעבד, לקבוע שהשעה תהיה בתוך שבת, מטעמי נוחות שלי.
בתודה
הסיבה להיתר זה היא בדברי הפוסקים שחז"ל לא גזרו את איסור נטילת התרופות על תרופה הנדרשת להנטל בקביעות.
לפרטים – ראי שמירת שבת כהלכתה, חלק א' פרקים לב-לד, ובמקורות שם.
החזון אי"ש הוסיף, שתרופה הנלקחת מספר ימים עוקבים מותר להמשיך ולקחת אותה גם בשבת, כי עצם העובדה שיש צורך לקחת אותה כמה ימים משנה את המעמד של הנוטל ל"חולה".
הדברים הובאו על ידי הרב אברהם הלוי הורביץ בשם החזון איש ב"תרופה לכמה ימים", ספר אסיא ט' עמ' 194 (הוצאת מכון שלזינגר, 2004)
בס"ד תינוק שנולד לפני זמנו ושקל ק"ג וחצי, התינוק באינקובטור. כעת יצא מהיאנקובטור למיטה חמה אך הוא עדיין אוכל בזונדה. ממתי יש למנות את הימים
אני אחות בבי"ח. התחילו במחלקה שלנו לתת טיפול פאליאטיבי. רצוני לדעת מה עמדת ההלכה בנושא זה?
אני כותבת עבודה על הניגוד שבין "נאמן" ל"רחמן" בברכת "רפאינו" שבתפילת העמידה, וגם בשאלה האם הפניה לרופא סותרת את האמונה והביטחון בה' אשמח לקבל הפניה
ביצעתי התקן שגרם לדימום ההתקן הוא רגיל (לא מירינה) ואני ביום ה-5 של השבעה נקיים. האם זה מטמא באופן מוחלט וודאי או שייתכן ולא. כששאלתי