עבודה בשבת כטכנאית רנטגן
I work as a טכנאית רנטגן here in Israel & often get rostered to work on Shabbat, I try my best to avoid these shifts
שלום לרב,
אודה לתשובתך העקרונית ולהפנייה למקורות במשפט העברי בסוגיה המפורטת לקמן:
כיום מנסים לקדם בחקיקה, אפשרות למתן הנחיות רפואיות באמצעות ייפוי כוח במקביל למוסד האפוטרופסות המוסדר בחוק כיום.
שאלתי היא כאשר מייפה הכוח/חסוי הגיע למצב בו הוא לא מסוגל יותר לקבל החלטות בשל מצבו הנפשי או השכלי, מהן אמות המידה שעל פיהם נדרש בא הכוח או האפוטרופוס לקבל את החלטתו.
השאלה מתחדדת במקרים הבאים
1. רצון מייפה הכוח בטיפול רפואי מסוים שהוכח ברבות השנים כמזיק.
2. ישנם מספר מיופי כוח/אפוטרופוסים והם חלוקים בדעתם באשר לאופן הטיפול.
3. התלבטות האפוטרופוס/מיופה הכוח בין שני ביצוע טיפולים רפואיים שונים. (למשל כריתת רגל לחולה סכרת, שאינו חולה הנוטה למות והרופאים משערים שאי כריתת הרגל עלולה להביא לקיצור בתוחלת החיים).
בברכה,
ב
א. על מיופה הכוח (או האפוטרופוס במקרים בהם הוא מוסמך להחליט) לשקול קודם כל שני שיקולים עיקריים: מהי טובתו של המטופל ומה לדעתו המטופל היה מחליט אילו היה כשיר.
לפיכך לשאלה מס' 1 התשובה פשוטה.
ב. כשיש חילוקי דעות מהי טובת המטופל, או מה היה המטופל רוצה אילו היה כשיר – עלינו לנסות לברר יותר לעומק מה היה רצונו של המטופל.
ג. כשיש סתירה בין טובת המטופל לפי הבנת מיופה הכוח לבין רצונו המשוער של המטופל, ברוב המקרים יכריע רצונו המשוער של המטופל, אלא אם כן מדובר במקרים בהם רצון כזה מנוגד לדין.
ד. ראה גם חוק החולה הנוטה למות, שהוא מתאים בדרך כלל לגישה המרכזית בהלכה (של הגרש"ז אויערבאך והגר"מ פיינשטיין זצ"ל), וכן מאמרו של פרופ' שטיינברג, על הבסיס ההלכתי לחוק הנוטה למות, הצעת החוק שעליה הושתת החוק שהתקבל מאוחר יותר בסוף 2005.
I work as a טכנאית רנטגן here in Israel & often get rostered to work on Shabbat, I try my best to avoid these shifts
Under what conditions is it possible for a Cohen to become a doctor in the US, taking into account that he will necessarily be dissecting
בס"ד מכון שלזינגר שלום! אני רוצה להתחתן עם חברה שלי אבל עקב זה ששנינו לא רוצים או יותר נכון לא יכולים לגדל ילד בשנתיים הקרובות