נידה ואישות לאחר לידה
שלום. אני כחודש וחצי לאחר לידה. השבוע הלכתי לטבול (עד עתה לא הייתי טהורה) לא רציתי לקיים יחסי מין מלאים לפני בדיקת רופא הנשים, אך
שלום רב,
רציתי לשאול אם מותר לבני הזוג לקיים ביניהם מין אוראלי לפי ההלכה היהודית.
ואם הדבר מותר, האם חלים על כך מגבלות כלשהם?
חזקו ואמצו,
י
א. ככלל, מין אוראלי אסור משני הצדדים. אמנם יש בהלכות אלו פרטים נוספים בעלי משמעות עבורכם, אך פירוט נוסף חורג ממסגרת זו.
כך שראוי שתתייעצו עם רב תלמיד חכם מובהק שיכול לסייע לכם גם לבין את הנושא, גם להכיר את המשמעות ההלכתית המלאה, וגם להדריך אתכם ביישום ההלכה כנדרש.
ב. דומני שראוי לעיין גם בלשון הרמב"ם בהלכות איסורי ביאה, פרק כ"א הלכה ט', דברים המסכמים בבהירות את (הסוגיה במסכת נדרים דף כ ואת) הדיעה המקובלת היום על רוב הפוסקים:
"אשתו של אדם מותרת היא לו, לפיכך כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה, בועל בכל עת שירצה ומנשק בכל אבר ואבר שירצה, [ובא עליה כדרכה ושלא כדרכה] ובלבד שלא יוציא שכבת זרע לבטלה ואע"פ כן מדת חסידות שלא יקל אדם את ראשו לכך ושיקדש עצמו בשעת תשמיש כמו שביארנו בהלכות דעות, ולא יסיר מדרך העולם ומנהגו שאין דבר זה אלא כדי לפרות ולרבות"
(המידע מאוחזר מתוך: פרוייקט השו"ת גרסה 17)
שלום. אני כחודש וחצי לאחר לידה. השבוע הלכתי לטבול (עד עתה לא הייתי טהורה) לא רציתי לקיים יחסי מין מלאים לפני בדיקת רופא הנשים, אך
ברצוני לשאול לגבי מספר בעיות שהתעוררו בתורניות שבת של אישתי ( רופאה). 1. האם למכון יש פרסום מסודר לגבי רפואה בשבת ( באופן סיסטמטי )
שלום רב, אני פראמדיק וסטודנט לרפואה המתחיל בקרוב בע"ה לעבוד במד"א. שאלתי היא לעניין העבודה במד"א בשבת. כבר פסקו חז"ל שכשמחללין את השבת לצורכי חולה
בעז"ה אשתי אמורה ללדת שלשיה כמה שאלות לכבוד הרב א. כמה פעמים צריכים לברך הטוב והמטיב או שהחינו שהרי הברכה אינה על הלידה אלא על
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.