טיפול פליאטיבי
אני אחות בבי"ח. התחילו במחלקה שלנו לתת טיפול פאליאטיבי. רצוני לדעת מה עמדת ההלכה בנושא זה?
שלום רב
אני ובעלי יחד כבר 5 שנים,לפני קצת יותר מחצי שנה נישאנו.
ומאז כול חודש יש ויכוח גדול בנושא הנידה, הוא אינו מעוניין לקיים את המצווה, ואני כן.
הוא רואה בזה דבר מגעיל שאשתו נקראת נידה – מרוחקת, לא מוצא בזה היגיון, ולי אין את כול התשובות והכוח לריב שוב כל הזמן מחדש.
מה עליי לעשות? איך אני מקרבת אותו לכך?
למרות שתקוותי מתחילה לפוג, אני מפחדת שהדבר יביא לפירוד, מה שאמור לעשות ההפך.
אנא עזרו לי! תודה
ב. חכמינו הבינו כי שמירת איסור הנדה מסייע לשלום בית, בכך שהוא מאפשר תהליך של התחדשות בכל חודש, תהליך המונע שגרה שמביאה להחלשת הקשר הזוגי. המקור (מסכת נידה דף ל"א עמוד ב'):
"היה רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה? מפני שרגיל בה וקץ בה. אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה"
ג. כששוררת אהבה אמיתית בין בני זוג קיימת גם התחשבות אמיתית של האחד ברגשותיו של השני.
אם תבהירי לבעלך שאת מבקשת את התחשבותו ברגשותייך, ואת ממילא תפצי אותו בימים האחרים, יש סיכוי שהוא יעתר, לא יפגע בך, ואף יהנה מהיתרונות של המחזוריות.
ד. למצב אחד אין לי פתרון: אם הבעל רואה באשתו אובייקט מיני ותו לא – המצב באמת קשה, ואז לדיבורים על התחשבות הדדית יש הרבה פחות משמעות.
(ראי גם בתשובה לשאלה קודמת בנושא – #4754)
אני אחות בבי"ח. התחילו במחלקה שלנו לתת טיפול פאליאטיבי. רצוני לדעת מה עמדת ההלכה בנושא זה?
אני מתנדבת במד"א ויוצאת לנסיעות גם במהלך השבת. שאלותי הן – האם מותר לי בשבת לעלות לנסיעה אע"פ שכבר הגיע מתנדב נוסף לאמבולנס ואין וודאות
אני מנסה לברר לגבי יום כיפור. אני סובלת ממגרנות קשות מאד בזמן המחזור, שנופל השנה ביום כיפור. אני משערת שהצום יחריף את הבעיה, בנוסף לכאבי
שלום רב, רציתי לברר אם מותר לבעלי לצום צום גדליה השנה (נדחה) מאחר ואובחן כסובל מגאוט. התקף הגאוט הקודם הגיע לאחר סמיכות הצומות יז בתמוז