חסרון שק אשכים בבוגר בריא
אירוע: בן 32 בריא, עבר ניתוח של הסרת שני האשכים בהיותו בן חודש וחצי. כל מערכת המין הזכרית תקינה למעט חוסר שני האשכים. כידוע, תפקידם
שלום לכבוד הרב. ברצוני לדעת את יחס ההלכה לתרומת אברים. האם מותר? אסור? שמעתי שבתנאים מסוימים מותר. אם כן, מהם? בתודה וסליחה על בזבוז זמנך היקר .
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
אירוע: בן 32 בריא, עבר ניתוח של הסרת שני האשכים בהיותו בן חודש וחצי. כל מערכת המין הזכרית תקינה למעט חוסר שני האשכים. כידוע, תפקידם
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113657 שלום אני לומדת רפואה והלכה במסגרת המערכת ויש לי עבודת גמר על שיבוט רציתי לדעת : אם למשפחה יש רק
לכבוד הרב שלום, בקרוב בע"ה אתחיל התמחות בפנימית בבית חולים גדול ועמוס במרכז הארץ. יש לי את ספרי הלכות שבת ויו"ט לרופא ולמטפל, אך יש
אשה שנבדקה בבדיקת היסטרוסקופיה אבחנתית האם קיימת אפשרות לדעת בבירור בדימום המופיע לאחר הבדיקה האם הדם בא מפצע בצוואר הרחם או שמא התעורר דם מן
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.