פסקים בנוגע לתרומת איברים
לכבוד ד"ר הרב מרדכי הלפרין שלום רב אני עובד על עבודה סמינריורית , העוסקת בנושא תרומת איברים ע"פ שיקול דעתם של הפוסקים בעניין.ומה הנחה אותם
שאלתי היא מהי דעת ההלכה בעניין טיפולים לשיפור יחסי המין בין בני זוג – כאשר לא מדובר בבעיית פוריות אלא בשיפור בלבד , כאשר טיפולים אלו גובלים בהוצאת שז"ל. האם בכלל ישנה חשיבות לעניין זה מצד ההלכה או שבמדה וקיימת כבר האפשרות ללדת אין יותר עניין בזה? אני מניח שטיפול בר הצלחה כזה יכול לשפר את הזוגיות והחיים המשותפים בכלל.
ככלל, השחתת זרע אסורה אלא אם היא נעשית למטרות פוריות או אם היא נעשית לצורך של פיקוח נפש.
ולכן התשובה לשאלתך (כמו שהיא כתובה) היא שלילית.
אבל בנושאים שהעלית קיים ספקטרום רחב מאוד של חומרה בין המקרים השונים, ולכן פסיקה הלכתית חייבת להתקבל רק באופן אישי מרב פוסק מובהק שמכיר את השואלים.
לכבוד ד"ר הרב מרדכי הלפרין שלום רב אני עובד על עבודה סמינריורית , העוסקת בנושא תרומת איברים ע"פ שיקול דעתם של הפוסקים בעניין.ומה הנחה אותם
שלום הרב הלפריןעמיתה של אשתי לעבודה אחות שהיא קצת מסורתית – יש לה בעיה גנטית בביציות והיא חייבת תרומת ביצית.המלצתי לה כמובן לקחת מיהודיה שאינה
האם תוכל בבקשה לברר לי האם יש מחקרים או נתונים על השאלות: א. מה השכיחות של תופעת הדמום אצל תינוקות קטנות (באיזו מדה יש לחוש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.