הדרכת דיסקציות
האם מותר להדריך בחדר דיסקציות? תוך כדי השחתה של מוחות לצוך לימוד? (נראה לי שיש גם גופות של יהודים)
אני בת 42, כבר 15 שנה סובלת מדימומים ממושכים מעל 14 יום. המחזור מתחיל בדמם חום במשך כמה ימים ואז מתחיל דימומים חזקים ובנוסף גושים. בדיקות שנעשו לא העלו בעיה ברחם תודה לאל. רופאת נשים הציעה לי גלולות שלא עזרו, הורמונים שעזרו אך פחדתי לקחת למשך תקופה ארוכה. בביקור האחרון הרופאה הציעה לי צריבת רחם, ע"י הכנסת בלון ומילוי הבלון בחומר וחימום המים בבלון.
האם פעולה זו יכולה לגרום לסרטן. אני מבינה שאין ביכולתי להכנס להריון ואכן אני לא רוצה יותר ילדים. (יש לי 4 ילדים)
האם לפי ההלכה פעולה זו מותרת?
האם אינה מסכנת אותי באיזה שהיא צורה?
אודה על תשובה מהירה.
משום שהריסת רירית הרחם היא פעולה של סירוס אישה, שאסורה.
על רמת החומרה של איסור סירוס אישה ראי במאמרי 'איסור סירוס – מיקור האיסור והשלכותיו' בפרק ג' שם.
לכן חובה למצות קודם כל את שאר האלטרנטיבות הטיפוליות.
אחת האלטרנטיבות אותה יש לשקול יחד עם הרופא המטפל, היא החדרת התקן פרוגסטוגני (מירנה) שמצליח למנוע את הצורך בהרס רירית הרחם ברוב הגדול של המקרים.
(אמנם חשוב לדעת כי חלק מהנשים תסבולנה מספר חודשים מכתמים ודימומים לא סדירים עד להשגת השפעתו המיטבית של ההתקן).
וראי מאמרי 'התקן תוך-רחמי פרוגסטוגני בדמם ווסתי כבד כטיפול מונע כריתת רחם' (אסיא עא-עב, עמ' 131-143) הדן בנקודות בפירוט רב יותר.
אם כל הפתרונות האלטרנטיביים נכשלו, יש מקום להתייעצות אישית עם רב פוסק מובהק.
האם מותר להדריך בחדר דיסקציות? תוך כדי השחתה של מוחות לצוך לימוד? (נראה לי שיש גם גופות של יהודים)
שלום רב אני כותב עבודה בנושא חילול שבת לצורך נפשי. אני מנסה לראות אם יש מדרג בצרכיים הנפשיים כמו שיש בענייני רפואת הגוף. אשמח במיוחד
יש לי מטופל, תלמיד חכם, שאינו סומך על העירוב בירושלים וגם לא על העירוב השכונתי, כי לדעתו לא ניתן להתיר טלטול עם צורת הפתח בלבד.
כיצד לנהוג ביום צום כתענית גדליה , לעניין חציצת השיניים ושטיפת הפה לקראת טבילה בלילה ?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.