כשרות לעדות של מעשנים
בס"ד לכבוד הרב מרדכי הלפרין שליט"א אין מקום לטעון שמעשנים פסולים לעדות, מידי דהוי כאותם דקבור נפשא ביום טוב במסכת סנהדרין דף כו: כלשון הרמב"ם
על מנת להצליח להגיע לביוץ עלי לעבור טיפול תרופתי בזריקות, הטיפול כמובן נעשה בפיקוח רופא, כבר זכיתי ברוך ה' ללדת כמה בנות בדרך זאת. עכשיו ברצוני לנסות להרות פעם נוספת ואי"ה לנסות ללדת בן. ידוע לי שהזרעה מלאכותית מגבירה את האפשרות ללידת בן ורציתי לשאול אם מבחינה הלכתית יש מקום להתיר זאת כיון שאני כבר מתקרבת לגיל בו הרופא לא ייתן לי אפשרות נוספת לסייע בכניסה להריון.
(כל הלידות נעשו בניתוח קיסרי, מה שמצמצם יותר את ההזדמנויות החוזרות, עובדה נוספת שיתכן והיא רלוונטית היא שאני גרה בחו"ל, מקום בו אין ריכוז גדול מאוד של יהודים דתיים כך שהרופאים לא מידי מעודדים ריבוי לידות ובפרט לא ניתוחים קיסריים.)
אודה לכם מאוד אם תתייחסו לשאלתי בהקדם
ל
מאידך יש דרכים אחרות מותרות היכולות להשפיע על סיכויי לידת בנים או בנות. ראי את שאלת ד"ר חנה קטן ואת תשובתי בנדון: בחירת מין הילוד אסיא עה-עו, עמ' 190-191 (2005).
בס"ד לכבוד הרב מרדכי הלפרין שליט"א אין מקום לטעון שמעשנים פסולים לעדות, מידי דהוי כאותם דקבור נפשא ביום טוב במסכת סנהדרין דף כו: כלשון הרמב"ם
הרב הלפרין שלום! שמי ג' נפגשנו ביום העיון לזכר הרב ולדינברג להלן שאלה שמטרידה אותי זמן רב: מה לדעתך היחס בין הפסק של הרב בענין
מבקש עצתכם: לצורך טיפול רפואי לא שיגרתי אך גם לא חריג ומסוכן ביותר. איזה רופא עדיף לבחור? במומחה יותר למרות שאיננו נח לבריאות או שמא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.