שאלה באתיקה רפואית
למען. הגילוי הנאות, אציין כי הגיעה לידי חוות דעת משפטית בנושא, ואני מבקש לקבל חוות דעת על פי דעת תורה: רופא בכיר, ננזף בישיבת המחלקה
שלום וברכה,
אשה המטופלת ברואקוטאן (Isotretinoin ) עומדת להנשא בעוד כששה שבועות. לדברי רופא העור רצוי להמשיך את הטיפול לפחות עוד כחודש. במהלך הטיפול וסמוך לאחריו ההוריה הרפואית אוסרת חד-משמעית להיכנס להריון, מחשש למומים קשים בעובר.
א. כמה זמן לאחר הפסקת הטיפול ברואקוטאן יש צורך להמשיך ולהשתמש באמצעי מניעה (המדובר במניעת הריון על ידי גלולות)? מקורות שונים הזכירו תקופות בין שבועיים לשלשה חדשים.
ב. בהנחה שיום הנישואין הוא בתוך התקופה בה יש סיכון בהריון, כמה זמן לפניו יש צורך להתחיל וליטול גלולות למניעת הריון?
ג. האם מוצדק להמשיך את הטיפול הרפואי ברואקוטאן, שהוא קוסמטי בעיקרו, על אף שהוא גורר מניעת הריון לתקופה מוגדרת (עד כחדשיים וחצי לאחר הנישואין, אם הטיפול יימשך כהמלצת רופא העור ולפי הגישה המחמירה שהזכרתי בסעיף א)? לחתן שלשה בנים מנישואין קודמים.
תודה רבה,
אלי איזנברג
משך הזמן הנדרש לאמצעי מניעה צריך להיקבע על ידי הרופא המטפל.
לשאלה ב.
מן הראוי להתחיל גלולות בתחילת הוסת שמתרחשת לפני הנישואין
לשאלה ג.
מוצדק ומותר.
למען. הגילוי הנאות, אציין כי הגיעה לידי חוות דעת משפטית בנושא, ואני מבקש לקבל חוות דעת על פי דעת תורה: רופא בכיר, ננזף בישיבת המחלקה
יש לי תינוק בן 10 חודשים, יונק וניזון מאוכל מוצק (מסרב בכל תוקף לתמ"ל) יש לו פטריה בפה וקשה לו לאכול, אז הדרישה לינוק גדולה
Shalom, My rav, Rabbi Mordechai Lebhar of Los Angeles, gave this email to ask a very serious medical halacha question. I understand that a terminally