הריון על צלקת ניתוח קיסרי
שלום רב, אני בת 30 ונמצאת בשבוע 8 להריון, גרה ברומא, איטליה. לפני שבועיים הגעתי לבית חולים עקב דימום מסיבי ולאחר אולטראסאונד התברר שהעובר השתרש
שלום
כשילד פותח את הסנטר בשבת, או את הגבה, או את השפה- האם מותר לנסוע לבית חולים ?
ואם לא, מה ניתן לעשות בכדי שלא יישאר פגם אסטטי לכל החיים ?
ומה הדין במקרה ואדם שובר יד או רגל ?
עיקרון ראשון: כל פציעה שללא טיפול עלולה להתפתח עד כדי סיכון חיים, מוגדרת כפיקוח נפש, גם אם אנו יודעים שטיפולים מתאימים יכולים לרפא אותה בלא סיכון.
עיקרון שני: כאשר קיים מצב המוגדר כפיקוח נפש מן הראוי לתת לו את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, ולא להתפשר עם טיפול פחות טוב גם אם הטיפול הפחות טוב מספיק להוציא אותו מכלל סכנה.
עיקרון שלישי: כל עוד קיים ספק אפילו קטן, שמדובר בפיקוח נפש – חייבים לחלל שבת עבורו, גם אם יתכן שיתברר אחר כך שהיתה טעות בהגדרה (יעויין במאמרי "דרכו של הגרש"ז אויערבאך בהלכות רפואה ופיקוח נפש" שפורסם בספר "רפואה והלכה: הלכה למעשה" [מכון שלזינגר, 2006]. כמו כן תשובתו של הגרש"ז אויערבאך זצ"ל לחובש צבאי הנוגעת גם היא לענייננו. )
כמו כן ראה שמירת שבת כהלכתה (תשל"ט) חלק ראשון פרק ל"ב, סעיף י"א, פרק ל"ה, סעיפים א'-ה'.
שלום רב, אני בת 30 ונמצאת בשבוע 8 להריון, גרה ברומא, איטליה. לפני שבועיים הגעתי לבית חולים עקב דימום מסיבי ולאחר אולטראסאונד התברר שהעובר השתרש
To whom it may concern, I am a 27 year old medical student and I learned in Yeshiva for a significant amount of years), I
במסגרת ביאור הלכות איסורי ביאה ב"מפעל משנה תורה", אנו מתלבטים לגבי ביאור דם "שחור" (אסו"ב ה,ז).כרגע ביארנו כך:וְהַשָּׁחֹר – אדום כהה מאוד (פה"מ נידה ב,ו).ביאור
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.