שלום רב האם מותר לאישה בזמן שאסורה, למרוח משחות שמקלות על הפסוריאזיס לבעלה בגב (שלא ניתן למרוח לבד) אציין שכידוע המשחות אינן פיתרון כי זוהי מחלה כרונית שכיום ללא פיתרון אולם הן מקילות מאוד על הנגעים ובכך יש אף השפעה ממשית על מצב הרוח וכמו"כ פעמים רבות מונעות את המשך התפשטות המחלה כמו"כ חשוב שנטילת המשחה יהיה ברצף
השו"ע פסק שאם הוא חולה ואשתו נידה ואין מי שישמשנו, מותרת לשמשו ואפילו להשכיבו ולסמכו משום דלאו מילי דחיבה נינהו.
ואע"פ שכל הטעם משום שכשהוא חולה אין יצרו מתגבר עליו, ובנידון דידן הרי הוא הולך כבריא, יעוין בב"י שהביא את תשובת הרא"ש שזהו המקור לדברי השו"ע, והקשה עליהם מאי שנא שאר מלאכות מהרחצת פניו ידיו ורגליו, ותירץ שמא י"ל דהיינו להושיט דבר מידו לידה. ומשמע שבחולה מותר לה לנגוע על ידי דבר אחר כיון דלאו מילי דחיבה נינהו.
לכן למרוח משחה מותר ובלבד שתזהר שלא תגע בבשרו ממש אלא תמרחם על ידי קיסם או מקל.
לסיכום:
אם אין אפשרות אחרת, מותר לאשה למרוח את המשחה לבעלה גם בזמני איסור, בתנאי שהמריחה לא תיעשה במגע ישיר אלא עקיף- באמצעות קיסם או מטוש.
האם תחליף החלב "סימילאק" למוצריו השונים הוא כשר לפסח ה'תשס"ח? אדגיש ואומר כי אין מדובר בשום צד שהוא הפיקוח נפש אלא האם יש לכבודכם ידיעה
שלום רב, נישאתי לפני חודש ב"ה. האם, בהיעדר הרגשה, יש צורך לבדוק אם יש דם גם בביאה השניה והלאה? אם כן, עד מתי יש להמשיך
שאל אותי מישהו כבן 40 שהרופא אמר לו שיש לו הידרוצלה ללא עדות לווריקוצלה:א. האם מובנת הפניית הרופא לבדיקת זרע?הבן אדם נראה לי בפאניקה ועל
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.