מחקר בנושא המתת חסד בהלכה
שלום וברכה הנני סטודנט למנהל מערכות בריאות ואני סוקר את דעת ההלכה בנושא המתת חסד אשמח אם תפנה אותי למקורות הרלוונטיים. תודה רבה, א.
שלום וברכה,
אבא שלי בן 86 עם אלצהיימר וסרטן מתקדם בערמונית, חולה מאוד היה מאושפז ב- 10 ימים האחרונים ונשלח הביתה. הוא כמעט סיעודי (אנו מסביבו 24 שעות) אומרת כמעט כי אנו משתדלים שלא יאבד את המעט שנשאר, בלשבת ולעשות צעד או שנים (שכמובן הכל בתמיכה שלנו ילדיו ואמו הי"ו).
השאלנו ציוד של אשפוז בית מיד שרה לצורך המצב שהחמיר בשבועיים האחרונים מאוד (עד אז אבי הלך עצמאית והבעיה היתה בעיקר האלצהיימר) והמיטה שקבלנו היא חשמלית חלק מהציוד גם כן ויש לו מטפל זר שמסייע לנו כמובן בטיפול השוטף בו.
האם מותר לתפעל את המיטה והציוד בשבת על ידי העובד הזר? או שאם לא מדובר בחולה שיש בו סכנה (שאיני יודעת מה הגדרתו, שכן הרופאים אמרו שאין להם מה לעשות איתו יותר בבי"ח). מה נכון לעשות ואיך לפעול?
לתשובתכם המהירה אודה מאוד
תודה רבה בריאות ואריכות ימים בטוב
ושבת שלום
ל
א. אמירה לנוכרי מותרת לכתחילה בשבת לא רק עבור חולה שיש בו סכנה אלא גם עבור חולה שאין בו סכנה.
ב. לגופו של ענין, אביך מוגדר בהלכה כחולה שיש בו סכנה.
ג. לסיכום מותר לכתחילה להורות לעובד הזר לבצע את הנדרש עבור אביך, בין בחול בין בשבת.
שלום וברכה הנני סטודנט למנהל מערכות בריאות ואני סוקר את דעת ההלכה בנושא המתת חסד אשמח אם תפנה אותי למקורות הרלוונטיים. תודה רבה, א.
שאלה על דברי הרב ד"ר הלפרין במאמר: על משמעות המושג רחם בלשון חז"ל: כשלמדתי את הגמ' בנדה יז, חשבתי לתרץ קצת אחרת ממה שתרץ הרב,
לסבתא שלנו מכשיר שמיעה חדש. מכשיר זה אינו נכנס לאוזן, אלא יש לו אזניות על קשת (כמו אלה של מכשירי walkman) המחוברות לקופסה קטנה על
שאלתי היא על תכשירים נגד צרבת. במהלך השנה אני משתמש בטבליות מציצה "טאמס", אבל אלה אינן מופיעות ברשימות התרופות הכשרות לפסח (אלה טבליות מציצה בעלות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.