קודם כל תודה ענקית על כך שאתם הכתובת לשאלות שצצות ועולות כל הזמן…
תינוק בן שנה, עבר לפני חודשיים ניתוח לב. עדיין מקבל תרופות לבביות, חזר לאשפוז בשל הקאות.
מדובר במשמרת של יום שבת בערב. הוא אמור לקבל תרופה בשעה 20:00 בערב כאשר מתן התרופה תלוי בערכי לחץ הדם והדופק.
האם מותר להכניס לשקע (כמובן בשינוי) את המכשיר למדידה מלכתחילה או שעדיף לאחר את מתן התרופה ברבע שעה ולמדוד לאחר צאת השבת . (אפשרי אך לא הכי רצוי). וכן אם יש עניין הלכתי לכבות את המכשיר לאחר ההדלקה או שעדיף להשאיר אותו פתוח? .
תודה .
א. מותר להכניס לשקע (לכתחילה בשינוי) את המכשיר.
ב. לגבי כיבוי המכשיר – אם מדובר במכשיר העובד על סוללות (בטריות) אזי ראוי לכבות אותו בשינוי, כדי למנוע ריקון הסוללות.
אם מדובר במכשיר המחובר לרשת החשמל – לכתחילה יש עניין להשאירו מחובר אם המשך החיבור לא מגדיל את סיכויי קילקול המכשיר.
אני עושה עבודה, ועליי לדעת מהי גישת ההלכה בנוגע לאישפוז בכפייה. אשמח לקבל בבקשה תשובה מפורטת ומאמרים בנושא. אשמח אם אקבל תשובה, וגם אם היא
שלום רב, הנני סטודנטית למשפטים וברצוני לכתוב סמינריון בנושא הפלות תוך השוואה בין המגזר החילוני לחרדי. הייתי שמחה לקבל הפניות למאמרים ו/או לאתרי אינטרנט אשר
בס"ד כבוד הרב, שלום וברכה! ברצוני לשאול את הרב מהי דעת ההלכה בנוגע לרפלקסולוגיה ומסאז' תאילנדי כמקצוע לגברים. האם יש מקום לכך. ידוע כי העיסוק
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.