דימום בעת נטילת גלולות למניעת הריון (מקרולוט)
בס"ד אני מניקה ולוקחת גלולות מקרולוט למניעת הריון (באישור רב) התחלטי את לקיחת הגלולות שבועיים לאחר היום הראשון של המחזור (לאחר טבילה) כעבור שלוש עשרה
הרב הלפרין,
מה עמדתך לגבי מקרה בו יחתכו ראש של בהמה ויחברו אותו לבהמה אחרת באופן שהיא תשמש לו כ"מכונת חמצן" כלומר ינשימו אותה אקטיבית וידאגו שהלב יזרים חמצן למוח החדש שחברו?
זה יכול לתת מצב של תנועת שרירי הראש שקשורה לעובדה שהמוח עדיין לא מת, למרות שהיא נשחטה לגמרי.
לכאורה מי שינגוס בצד גוף הבהמה שבו פועם הלב – לא יעבור על "אבר מן החי" – בגלל שזה כמו זנב הלטאה, אבל השאלה לדוגמא לגבי הלחי – האם תחשב מפרכסת כל עוד המוח חי למרות שהותז הראש לגמרי?
במשנת אהלות (סוף פרק א) מפורש שאדם, בהמה וחיה אשר "הותזו ראשיהם — אף על פי שמפרכסים טמאים, כגון זנב של לטאה שהיא מפרכסת".
משמעות המשנה היא שמייד עם התזת הראש הגופה מטמאה טומאת מת, בין חלק הגופה הכולל את רוב הגוף אע"פ שהלב שבו עדין פועם, ובין הראש עצמו, אע"פ שהמוח עדין פועל פרק זמן קצר.
בס"ד אני מניקה ולוקחת גלולות מקרולוט למניעת הריון (באישור רב) התחלטי את לקיחת הגלולות שבועיים לאחר היום הראשון של המחזור (לאחר טבילה) כעבור שלוש עשרה
הבנתי שיש בעיות בלקיחת תרופה כגון אקמול בשבת, רציתי לברר האם אכן יש בזה ממש. תודה על ההענות המהירה.
השאלה שלי היא מה עמדת ההלכה-משפט עברי בנוגע לכל הנושא של הפרית מבחנה=הפריה חוץ גופית… IVF.. תודה מראש,
האם יש חיוב לאשה לפני הטבילה לשהות דוקא באמבטיה, או העיקר הוא ברחיצת כל גופה, ומה המקור א"כ.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.