חולי מעיים
Post Content האם חולה מעיים עם סטומה (שקית המוצמדת לבטן ליציאת הפסולת/הצואה) יכול ללמוד תורה בכל זמן בכל מקום או שזה תלוי במצב התרוקנות /
האם מותר לטבול עם כינים/ביצי כינים על הראש, או שמא הן מהוות חציצה בטבילה. כמו כן, מה לגבי טבילה ביום של טיפול נגד כינים עם תכשיר (בד"כ מכיל חומרי ריכוך ושמנים)?? אשמח לתשובתכם!
א) "למעשה כשיש כנים מתים וביצים – יש לסרק ולהוריד כל מה שיכולים, ואם עשו כן – אין השאר חוצץ".
מקור: שיעורי שבט הלוי (לגר"ש הלוי ואזנר שליט"א) על הלכות נדה, שו"ע יו"ד סימן קצ"ח, סעיף מ"ז, ס"ק א).
כדאי לעיין גם במקורות המובאים שם.
ב) לגבי טבילה ביום של טיפול נגד כינים עם תכשיר (בד"כ מכיל חומרי ריכוך ושמנים), עניינית קשה לענות מבלי לראות בדיוק במה מדובר. אך ראוי לציין דין דומה שמופיע בשיעורי שבט הלוי שם לעניין דאודורנט:
"וכן ספריי ששמים בבית השחי ויוצר שכבה על השערות ואי אפשר להוריד, ורוצים בזה למנוע הזיעה ואין מקפידין. יש מדקדקות להסיר בזה שער בית השחי, אך אפשר דכיון דבדיעבד אינו חציצה – אין חיוב להסיר את השיער"
לכן למעשה רצוי להתיעץ עם רב פוסק שיוכל לבדוק במה מדובר בדיוק.
Post Content האם חולה מעיים עם סטומה (שקית המוצמדת לבטן ליציאת הפסולת/הצואה) יכול ללמוד תורה בכל זמן בכל מקום או שזה תלוי במצב התרוקנות /
לרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א,חולה סוכרת אשר אינו נמצא במצב של פיקוח נפש ואינו סובל מסיבוכי סוכרת, ומעוניין לקבל השתלת לבלב מתורם המוגדר על פי
ב"ה הנה ימי הפורים הק' באים ויש חיוב מדינא דגמ' לשתות יין במידה מרובה,(ומובא בשם האבני נזר ז"ל שצריך לשתות במסי"נ ממש) ואני לוקח תרופות
שלום, אני נערה בת 17 הסובלת מהפרעת אכילה.כרגע אני נמצאת במקום שמטפל בהפרעות אכילה והם טוענים שאסור לי לצום ביז בתמוז ובט באב,למרות שאני נמצאת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.