שימוש בשעון שבת ופלטה לחימום בשבת
שלום רב אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב. ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן
האם מותר לטבול עם כינים/ביצי כינים על הראש, או שמא הן מהוות חציצה בטבילה. כמו כן, מה לגבי טבילה ביום של טיפול נגד כינים עם תכשיר (בד"כ מכיל חומרי ריכוך ושמנים)?? אשמח לתשובתכם!
א) "למעשה כשיש כנים מתים וביצים – יש לסרק ולהוריד כל מה שיכולים, ואם עשו כן – אין השאר חוצץ".
מקור: שיעורי שבט הלוי (לגר"ש הלוי ואזנר שליט"א) על הלכות נדה, שו"ע יו"ד סימן קצ"ח, סעיף מ"ז, ס"ק א).
כדאי לעיין גם במקורות המובאים שם.
ב) לגבי טבילה ביום של טיפול נגד כינים עם תכשיר (בד"כ מכיל חומרי ריכוך ושמנים), עניינית קשה לענות מבלי לראות בדיוק במה מדובר. אך ראוי לציין דין דומה שמופיע בשיעורי שבט הלוי שם לעניין דאודורנט:
"וכן ספריי ששמים בבית השחי ויוצר שכבה על השערות ואי אפשר להוריד, ורוצים בזה למנוע הזיעה ואין מקפידין. יש מדקדקות להסיר בזה שער בית השחי, אך אפשר דכיון דבדיעבד אינו חציצה – אין חיוב להסיר את השיער"
לכן למעשה רצוי להתיעץ עם רב פוסק שיוכל לבדוק במה מדובר בדיוק.
שלום רב אני מעוניין שתסביר לי אודות שימוש שעון שבת בשבת ויום טוב. ראיתי בחזון עובדיה שבת ו' שמותר לכוון שעון שבת מערב שבת וכן
שאלתי היא על תכשירים נגד צרבת. במהלך השנה אני משתמש בטבליות מציצה "טאמס", אבל אלה אינן מופיעות ברשימות התרופות הכשרות לפסח (אלה טבליות מציצה בעלות
שלום ידוע שפקיעת מי שפיר מקדמת את הלידה. מנגד ידוע שמבחינת ההלכה לא מזרזים לידה, אלא במקרים מיוחדים. האם על פי ההלכה פקיעת מי שפיר