תרומת איברים מתורם מת
בס"ד שלום, רציתי לדעת האם יש בעיה הלכתית עם תרומת איברים אחרי שהאדם מת מוות טבעי לחלוטין!! הרי אני יכולה להציל ע"י תרומת איבר שלי
אשתי אמורה לעבור ניתוח אוזן חשוב שאסור לדחות אותה. לכמה חודשים אחריכן היא לא תוכל להכניס את הראש למים. האם יש פתרון הלכתי לזמנים שהיא תצטרך ללכת למקווה? האם יש אישור רבני שהיא תהיה טהורה אם היא מכניסה את כל הגוף חוץ מהראש למקווה?
תשובתכם המהירה תתקבל בברכה.
שאלה זו של טבילה כשיש פצע באוזן נידונה באריכות בפוסקים. טבילה במקוה חייבת לכלול את כל הגוף, ואין אפשרות לטבול בלי להכניס את הראש למים (שו"ע יו"ד קצח, א). אולם, יש פתרונות הלכתיות אחרים כדי לאפשר את הטבילה עם משחות וכיסויים מסויימים שיגנו על האוזן מבחינה רפואית. (ראה נשמת אברהם יו"ד סי' ר"א סק"א; לב אברהם כז, יא.). יש גם להתייעץ עם רב ורופא על האפשרות להשתמש בגלולות למניעת וסת בתקופה זו.
בס"ד שלום, רציתי לדעת האם יש בעיה הלכתית עם תרומת איברים אחרי שהאדם מת מוות טבעי לחלוטין!! הרי אני יכולה להציל ע"י תרומת איבר שלי
לקראת חג הפסח הקרב ובא התעוררה אצלה שאלת כשרות הכדורים שאני לוקחת לחג הפסח. אני סובלת מכאב ראש כרוני. כיום אני לוקחת תוספי מזון המקלים
בס"ד שלום אובחנתי ע"י פסיכולוגית קלינית שאני סובלת מדיכאון וחרדה. עליי ליטול תרופה על בסיס צמחי שנקראת "רמוטיב" ומחייבת מרשם רופא. הפסקתי למנוע הריון, ולמרות
הננו תלמידי שנה שלישית בבית ספר לסיעוד בצפת. במסגרת הלימודים אנו כותבים עבודה בנושא רפואה מונעת עפ"י ההלכה, כאשר אנו מסתמכים בעיקר על הרמב"ם.אנו פונים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.