מחשבת ההלכה בקביעת רגע המוות ותרומת איברים
שלום רב! אני סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה יהודית ולתואר ראשון במשפטים. במסגרת עבודת התיזה שלי ברצוני לבחון את הפילוסופיה של ההלכה בנושא המוות המוחי. קראתי
שלום רב, רציתי לברר לצורך עבודה אקדמית: האם יש קשר בין טבילה במקווה לשמירה על הבריאות, הנפשית והפיזית? האם יש קשר בין טבילה לפוריות? האם ישנם מחקרים המוכיחים זאת? האם יש יכולת ריפוי למים במקוה?
א. יש מחקרים רבים שהראו כי אצל נשים שומרות נידה, הסיכויים לסרטן הקטלני, סרטן צואר הרחם, הינם נמוכים הרבה יותר מאשר אצל נשים אחרות.
[למיטב זכרוני טרם הוכח אם הגנה זו ייחודית להלכות נדה או שנובעת מקיום הלכות צניעות הנשמרות בדרך כלל יותר על ידי נשים השומרות על דיני נידה, והכוללות גם את הנאמנות לבן הזוג.
ידוע היום בבירור ששמירה זו על דיני צניעות ונאמנות, כשלעצמה מורידה במידה רבה את הסיכוי ללקות בסרטן צואר הרחם]
ב. קיים קשר סטטיסטי בין טבילה לפוריות. כלומר: זוגות המקפידים על דיני נידה, גבוהים הסיכויים שהטבילה תהיה סמוך לביוץ, ולכן הסיכויים להיכנס להריון הם גבוהים יותר מאשר הסיכוי האקראי אצל זוגות שאינם מקפידים על איסור נידה.
ג. איני מכיר שום מחקר המדגים יכולת ריפוי למי מקווה. אמנם אין ספק שמי מקווה נקיים מסייעים בשמירה על היגיינה, דבר שיש לו השלכות בריאותיות בתחום הרפואה המונעת.
שלום רב! אני סטודנטית לתואר שני בפילוסופיה יהודית ולתואר ראשון במשפטים. במסגרת עבודת התיזה שלי ברצוני לבחון את הפילוסופיה של ההלכה בנושא המוות המוחי. קראתי
שאלה שהתקבלה בטלפון ע"י דני. האם קיים סיכון להינשא לאשה שאחותה הינה ילדה בחינוך מיוחד? האם זה גנטי? ויכול לעבור לילדיה של האחות.?
Post Content למי אני יכולה לפנות כדי להתלונן על מוהל שהתרדל בתפקידו ופצע את הילודה בצורה חמורה
אני בת 42 ואני בהריון רציתי לדעת האם מבחינה הלכתית מותר לי לבצע בדיקות שקיפות עורפית חלבון עוברי ובדיקה המחליפה את מי השפיר שנעשית באופן
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.