המשך משאלה 3868- מבחן לרופאים מיד לאחר שבת
לכבוד ידידי היקר הרב מרדכי הלפרין הי"ו שלום וברכה! לקראת ר"ה הבעל"ט הנני לברך את כת"ר וביתו וצוותו וכל אשר לו בברכת כתיבה וחתימה טובה
שלום וברכה
קיבוע בשיניים שנשעה לאחר טיפול אורטודנטי שכולל גם חוט ברזל שאינו מיועד להסרה.
האם מהווה חציצה בטבילה ? החוט אינו צמוד שן אלא בין הקיבועים ?
האם ישנו מאמר שמתייחס לענין זה?
בתודה
ר
1. על כללים בדיני חציצה ברפואת שיניים ראה מאמרו של פרופ' מיכאל טל, התקנים זמניים בחלל הפה לעניין חציצה בטבילה – רקע עובדתי ודיון הלכתי: ,ספר אסיא ה', עמ' 94-98 (1986)
2. על ביטול לגוף לגבי חציצה באדם ראה בנשמת אברהם (חלק יו"ד, סימן קצ"ח ס"ק א', פסקה 2):
ביטול לגוף לגבי חציצה. חשבתי שכדאי להקדים ולהביא כאן את המפורסם – דעתו של החלקת יואב (יו"ד סי' ל.) שכותב: אבל אם יהיה מוכרח לשהות (את המוך באוזן) ז' ימים אינו חוצץ, דהרי קיי"ל באו"ח סי' שיז דקשר פחות מז' ימים לא מקרי קשר כלל ועל ז' ימים הוי מדרבנן של קיימא ופטור אבל אסור, ומה"ת לעולם אינו מתחייב עד שיהיה בדעתו להישאר כן לעולם. וכיון דז' ימים הוי קשר של קיימא מדרבנן, וא"כ בניד"ד בחציצת בית הסתרים דלא הוי רק מדרבנן, לא מיבעיא להריטב"א דראוי לביאת מים הוא רק מדרבנן, אלא אפילו להתוס' דהוא מן התורה מ"מ הכוונה רק שיצטרף חציצת בית הסתרים עם חצי הגוף שיהיה מיקרי רוב (ע"ע שו"ת אב"נ יו"ד סי' רסג ס"ק ג.), אבל חציצת בית הסתרים לבד לכו"ע דרבנן דהוי מיעוט המקפיד, וכיון דמדרבנן בטל לגבי גופה כל שהוא עד שבעה ימים, וא"כ שוב לא הוי חציצה כלל כיון דבטל לגבי גופה מדרבנן וכו'. ואף דלכאורה מ"מ שייך גזירה אטו רובו, כיון דברובו שהוא מה"ת אינו מועיל שבעת ימים, אמנם באמת לפענ"ד כל שרצונה שיהיה החציצה דבוק על גופה בשעת טבילה, אינה חציצה מה"ת וכו', וע"כ בניד"ד שאינה מחלפת הגאזע בכל שבוע ושבוע, שפיר לא הוי חציצה, עכ"ל של החלקת יואב.
ואמנם חולק עליו האב"נ (שם סי' רסב.), וס"ל שביטול לא מהני אלא באם הוא ביטול לחצי שנה (וכן עיין שם סי' רנג.), מ"מ א"ל הגרש"ז אויערבאך זצ"ל שנהגו מורי הוראה להסתמך על מה שמשמע מדברי הב"י (או"ח סי' שיז. וראה בפי' הרא"ש מקוואות פ"י מ"ג שמשווה את דין מקפיד לדין קשר של קיימא – ראה באב"נ יו"ד סי' רנג) שקשר העומד להתקיים עד חודש חשיב לכו"ע מדרבנן כקשר של קיימא. וא"כ דבר שמונח למשך שלושים יום מתבטל לגוף לענין חציצה של בית הסתרים.
לכבוד ידידי היקר הרב מרדכי הלפרין הי"ו שלום וברכה! לקראת ר"ה הבעל"ט הנני לברך את כת"ר וביתו וצוותו וכל אשר לו בברכת כתיבה וחתימה טובה
מה הדין האם מותר לתת זרע עי מכשיר לצורך טיפול ivf באם הזרע לא מספיק בהיותי אדם חרדי יש להעיר כי פעם שעברה לא נימצאו
יש היום מספר נשים בודד שאין להם רחם יש להכול רק אין רחם אז הם כאילו נונות ביצית שלהם הכול שלהם ורק התינוק גדל אצל
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום, אני חולת קרוהן מזה 11 שנה. מאז פסח שעבר – המחלה פעילה. אני מטופלת כרגע בתרופות (אזופי 125 מ"ג,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.