בתי אבות בחו"ל – חילול שבת של מבקרים
לכבוד מכון שלזינגרשלום רב! יש בארגנטינה בתי אבות וגם בית חולים של יהודים. ההנהלה של הבית החולים הם עמי הארץ וכמעט שאין להם שום קשר
שלום, אני סוכרתי שמשתמש כרגע בזריקות.
קיבלתי אישור לקבלת משאבת אינסולין.
1. האם על משאבת אינסולין צריך לברך שהחיינו?
2. אם כן- מה עושים בספירת העומר
כל טוב
ברכת שהחיינו נתקנה על כל דבר חדש שיש בו שמחה, ולכן בקניית כלים חדשים או בגדים חדשים ויש בהם שמחה, מברכים.
לעומת זאת בקניית כלים שאין דרך לשמוח בהם לא מברכים שהחיינו.
בספירת העומר אין שום מניעה לברך שהחיינו ואם מזדמן לאדם חיוב לברך שהחיינו בימי הספירה מברך (מאמר מרדכי סי' תצ"ג).
לאור זאת ייתכן שעל מכשירים רפואיים אין מקום לברך שהחיינו, כיוון שאין לו בזה שמחה, המכשיר מונע ממנו סבל וצער אבל לא גורם לו הנאה.
וכן פסק הגרש"ז אוירבך זצ"ל והגרמ"פ שיינברג שלא לברך שהחיינו על מכשירים רפואיים ( עיין בספר וזאת הברכה עמ' 166 בהערה)
בדרך אגב, השימוש בשבת במשאבת אינסולין צריכה להיעשות כך שהכנסת הנתונים בשבת תיעשה בדרך של שינוי, ולדאוג בער"ש לסדר את הפרפרית כדי למנוע הדבקה שלה בשבת.
לכבוד מכון שלזינגרשלום רב! יש בארגנטינה בתי אבות וגם בית חולים של יהודים. ההנהלה של הבית החולים הם עמי הארץ וכמעט שאין להם שום קשר
שלום! אני בכיתה י"א ואני עושה עבודה בתושב"ע בנושא ניסויים בבעלי חיים לצרכי מחקר ורפואה/ קוסמטיקה/ וכו' על פי דעת ההלכה, ורציתי לשאול איפה אני
לפי התורה יש הבדל משמעותי לגבי משך זמן טומאת נידה ליולדת אם ילדה בן או בת. שאלתי היא האם קיים "הגיון" רפואי שיכול להסביר הבדל
לכבוד הרב שליט"א קניתי משקה מיץ אלוורה אורגני (אינו מכיל חלב, חיטה, סויה וסוכר) מחנות בית טבע פרטית. מרכיביו של המשקה 99.9% אלוורה ברבדנסיס ו0.1%
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.