התארחות אחות בשבת הרחק מביה"ח
שלום, הנני אחות הגרה במעונות בית החולים. שאלתי היא האם מותר לי להתארח מחוץ לביה"ח כאשר אני עובדת במשמרות שישי-שבת, דבר המצריך כמובן נסיעה בשבת(על
לכבוד
הרב הלפרין
שלום וברכה.
אבא שלי בן 92. ב"ה הוא בריא יחסית לגילו.
בהמלצת העובדת הסוציאלית, אבא נתן לי יפוי כח להחליט עבורו בנושאי טיפול רפואי.
ביפוי הכח אין הגבלה ואין פירוט. בפרט, אין בו התיחסות מפורשת לשאלת החיבור למכונת הנשמה.
הרופא של אבי שאל אותו מה יהיה רצונו במצב כזה, ואבא אמר שאין לו דעה.
כשאני דיברתי עם אבא כל זה, הוא נמנע מלהשיב תשובה.
ככל הידוע לי, יש מצבים בהם החיבור למכונת הנשמה נדרש במהירות, מה שלא משאיר זמן להתיעצות הלכתית.
לכן אני שואל כבר כעת.
לנוכח הנתונים האלה, מבחינה הלכתית, אם ח"ו יהיה מצב שיידרש חיבור למכונת הנשמה, האם מותר יהיה לי לומר לצוות רפואי שלא לחבר למכונת הנשמה?
תודה, יצחק הראל
לפי חוק החולה הנוטה למות, חייבים לחבר למכונת הנשמה ולתת טיפול מאריך חיים, (פרט למקרים המקיימים תנאים מיוחדים המוגדרים בחוק.)
כמה מהתנאים הנדרשים חסרים כאן, כמו למשל, רצונו הברור של החולה שלא להאריך את חייו.
שלום, הנני אחות הגרה במעונות בית החולים. שאלתי היא האם מותר לי להתארח מחוץ לביה"ח כאשר אני עובדת במשמרות שישי-שבת, דבר המצריך כמובן נסיעה בשבת(על
שלום, יש לי שאלה דחופה.אני בחורה דתית ורק לא מזמן ידעתי שאסור לבנות לאונן נפלתי במעשה האסור ואני בתהליכי תשובה.בכל מקרה אני גרמתי נזק לקרום
שלום, אני זקוק ליעוץ בקשר לנושא שהוא אולי אינו הלכתי אלא בעית זוגיות בנושא המיני, דהיינו חוסר רצון של אישה לחיי אישות. אני חרדי ואיני
שלום אני שואל שאלה בנושא נקיות לתפילה יש לי בעיה – אחרי שאני מנקה עצמי טוב, בפי הטבעת, אחרי יציאה, על פי הכללים של ההלכה,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.