1. האם ישנם דעות המתירות חזרת רופא לביתו בנהיגה עצמית ממשמרת בשבת כאשר אין לו תורנות ביישוב? מסברה שאם לא נתיר לא ירצה להיות רופא וכדו'.
2. כשהתירו לחזור לביתו ע"י גוי או בעצמו כגון שהכרחי ביישוב האם ישנם מאמרים שעוסקים בדיון עד היכן חוזר? האם צריך לעצור בשלב מסויים וללכת ברגל?האם מותר לו לפתוח שער חשמלי בפלפון? האם יכול לעשות עקוף לא לנסוע דרך המושב? וכדו'
כדאי לדעת שבנוגע לסברא "שלא להכשילן לעתיד לבוא" חולקים האחרונים אם היא מספיקה גם להתיר איסור תורה או רק איסור דרבנן. ראה מאמרי חזרה בשבת מהצלה רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 525-535 (2006); בית הלל כג, (נה-סב).
כמו כן חשוב להבדיל בין מצבים בהם החשש הוא שרופא ימנע מלהציל עקב הצורך להשאר במקומו לבין החשש שמאן דהוא ימנע מלימוד רפואה מחשש עתידי כזה.
החשש האחרון – המנעות מלימוד רפואה – לדעת הגר"מ פיינשטין זצ"ל אינו מתיר שום איסור, כי אין חובה על אדם ללמוד רפואה, בניגוד למי שהוא כבר רופא, שיש עליו חיוב לנסות ולהציל.
[משום סברא זו דחה הגרמ"פ את הנסיון להתיר לכהן לימודי רפואה על סמך דיני פיקוח נפש עתידי (אגרות משה יו"ד ח"ג, סי' קנ"ה)]
לכבוד הרב ד"ר הלפרין שלום וברכה אישה בת 38 אשר הרתה פעמיים וההריון כשל, הביוץ אצלה מוקדם, עברה מספר טיפולי פוריות שכשלו. לאחר שהתברר שהרופא
נקבע לנו מועד לניתוח להסרת גידול מכליה, ליום א' י"ח תמוז תשע"ה, צום י"ז תמוז נדחה (5 ליולי 2015). האם ישנה מניעה הלכתית בביצוע הניתוח
מה דין ברכת הטל או מוריד הגשם בחצי הכדור הדרומי (למשל אוסטרליה ודרום אמריקה) שהרי כשקיץ בארץ הקודש – שם יש חורף. האם לנהוג לפי