עבודת אחיות בשבת – הסעות למשמרת בשבת
בימים אלה, תודה לאל, מצטרפות אחיות דתיות רבות לשורות הסיעוד במדינת ישראל. כידוע, בבית חולים עובדים כל השנה כולל שבתות וימים טובים. אחות חייבת לעבוד
1. האם ישנם דעות המתירות חזרת רופא לביתו בנהיגה עצמית ממשמרת בשבת כאשר אין לו תורנות ביישוב? מסברה שאם לא נתיר לא ירצה להיות רופא וכדו'.
2. כשהתירו לחזור לביתו ע"י גוי או בעצמו כגון שהכרחי ביישוב האם ישנם מאמרים שעוסקים בדיון עד היכן חוזר? האם צריך לעצור בשלב מסויים וללכת ברגל?האם מותר לו לפתוח שער חשמלי בפלפון? האם יכול לעשות עקוף לא לנסוע דרך המושב? וכדו'
כדאי לדעת שבנוגע לסברא "שלא להכשילן לעתיד לבוא" חולקים האחרונים אם היא מספיקה גם להתיר איסור תורה או רק איסור דרבנן. ראה מאמרי חזרה בשבת מהצלה רפואה והלכה: הלכה למעשה, עמ' 525-535 (2006); בית הלל כג, (נה-סב).
כמו כן חשוב להבדיל בין מצבים בהם החשש הוא שרופא ימנע מלהציל עקב הצורך להשאר במקומו לבין החשש שמאן דהוא ימנע מלימוד רפואה מחשש עתידי כזה.
החשש האחרון – המנעות מלימוד רפואה – לדעת הגר"מ פיינשטין זצ"ל אינו מתיר שום איסור, כי אין חובה על אדם ללמוד רפואה, בניגוד למי שהוא כבר רופא, שיש עליו חיוב לנסות ולהציל.
[משום סברא זו דחה הגרמ"פ את הנסיון להתיר לכהן לימודי רפואה על סמך דיני פיקוח נפש עתידי (אגרות משה יו"ד ח"ג, סי' קנ"ה)]
בימים אלה, תודה לאל, מצטרפות אחיות דתיות רבות לשורות הסיעוד במדינת ישראל. כידוע, בבית חולים עובדים כל השנה כולל שבתות וימים טובים. אחות חייבת לעבוד
לרב שלום אני מתחילה בע"ה לעבוד בבי"ח שניידר כאחות. בי"ח מחייב לעבוד בשבתות וחגים אך אין לו הסעות ממקום מגורי (ישוב בשומרון). 1. האם מותר
אשמח מאד אם תוכלו לספק לי חומר (עדיף בעברית) אודות פונקצית קרישת דם אצל תינוק. באחד המאמרים כתבה דר' אילה אברהמוב כי יש קשר בין
האם זה נכון שיש בירושלים תסמונת דאון הרבה יותר מאשר במקומות אחרים בארץ? אם זה נכון – האם זה בגלל ריבוי החרדים שלא עושים בדיקות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.