סכנה בריאותית בטבילה במקווה קר/חם
שלום רציתי להתעניין רפואית והלכתית לגבי טבילת גברים, כאשר המקווה רותח או קר מאד. האם יש בזה סכנה בריאותית? אם כן, האם יש לטבול בכ"ז
I am not sure if the comparison to "chazakah" is fair in the case of a mohel. Suppose a mohel performed 10,000 brisim without any baby getting herpes before one baby gets it. He then goes another 10,000 brisim until he has a second episode years later. I do not think that this would constitute a chazakah. The model that you give is the case of where two consecutive babies died after bris, and I believe no babies before that, I think that the case of the mohel would be much different.
In addition, we have a known fact that some families have bleeding disorders that are genetic and potentially dangerous. It is not a known fact that a mohel can transmit herpes.
I think that we generally agree on the whole matter. My point of contention is in the one limited limited case of one mohel associated with two cases where viral culture testing comes up negative. You have invoked a principal of chazakah. I am just questioning this one limiting case.
What do you think?
שלום רציתי להתעניין רפואית והלכתית לגבי טבילת גברים, כאשר המקווה רותח או קר מאד. האם יש בזה סכנה בריאותית? אם כן, האם יש לטבול בכ"ז
מהי עמדת ההלכה לאפשר שיבוט של ילדה שמתה על מנת למנוע סבל וצער גדול מאד להורים, שעלולים גם לסכן את חייהם ובכך את הערך הנעלה
שלום כבוד הרב שלום אני מקווה שאני פונה למקום הנכון אני בת 30 ויש לי חרדה חברתית , כל פעם שאני מתחילה עבודה חדשה ,
שלום רב, ביתי בת כמעט 13, מטופלת בפריזמה מזה כחצי שנה, עקב OCD. בנוסף לפני חודש החלה טיפול בכדורי מטוטרקסט עבור פסוריאוזיס חריף. הפריזמה נלקחת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.