קביעת רגע המוות בהלכה ובמשפט
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע? אודה לתשובתכם.
אני אחות מזה שנתיים וחצי במחלקת טיפול נמרץ בהדסה עין כרם.
מדי פעם אני עובדת בשבתות ולמרות שזוהי מחלקה שמוגדרת כמחלקה עם חולים שיש בהם סכנה אני נתקלת כל הזמן בדילמות מה מותר ומה אסור לי לעשות בשבת. אשמח אם תפנה אותי למקור שבו אוכל לבר לעומק וללמוד את הנושא
את מדריך הכיס ל"דיני הרופא בשבת וביום טוב", הניתן גם לרכישה באתר המכון בעלות קטנה.
בנוסף, את מוזמנת להכנס לאתר מכון שלזינגר ולהוריד מאמרים ותשובות בנושאים הרלוונטיים, לראות ולהשתתף בדיונים בפורום.
ככלל, כדאי לדעת כי הכלל הקובע הוא די פשוט. אם מתקיימים שני תנאים הכרחיים – אזי מותר ואפילו מצווה לעבוד בבתי חולים גם בשבת.
התנאים הנדרשים הם:
1. ידע ברור בהלכות שבת הנוגעים לעבודת האחות בבית החולים.
2. מבנה אישיות כזה שתוכלי לומר באופן מוחלט "לא" גם במקום שהדבר עלול לסכן את מעמדך או את מקום עבודתך.
אם יש לך שאלות יותר ספציפיות שנשארו אחרי שעברת על המדריך נשמח לענות שוב
האם בקביעת רגע המוות במדינת ישראל יש להשתמש בעמדת המשפט העברי? אם כן, מדוע? ואם לא מדוע? אודה לתשובתכם.
שלום וברכה,ביתי הגיעה לגיל 4 חודשים ,זהו הגיל שמתחילים בו תוספת ברזל,שמעתי שסוג הברזל לתינוקות הקיים בשוק,אינו כשר,האם זה נכון??? (כמדומני פריפול..),ואם כן,מה אני צריכה
I would like to know what the halacha says about having an operation that risks your life, and if you don't do the operation, your
שלום רב. אני בהריון תאומים (לאחר טיפולי הפריה) בשבוע 22. ב"ה, ההריון תקין עד כה. הרופא הורה לי שלא לצום ביום כיפור עקב חשש לצירים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.