כשרות שמן דגים
שלום רב! מעיון בשו"תים שונים באינטרנט וגם מתשובתו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין, ראיתי שיש גישות שונות ביחס ל"אלספה"-גלולות שמן דגים. אני מתלבטת מאד האם
שלום רב,
במסגרת לימודי הוראת המדעים במכון טל (ביה"ס הגבוה לטכנולוגיה בירושלים) נתבקשנו לחקור את נושא קביעת רגע המוות בהקשר תרומת איברים. נשלחנו ע"י המרצה אליכם- לקבלת מידע כתוב, ואם יש אפשרות- גם ראיון קצר עם אחד הרבנים המצויים בתחום.
נודה לכם אם תשלחו לנו חומר בתחום, ואם זה אפשרי, תאריך לראיון.
תודה רבה רבה
לדוגמא: ביפן עד לפני שנים ספורות לא הוכר כלל המוות המוחי. וגם כיום מות מוחי מוכר רק אם זו אמונת החולה הנוטה למות / המת.
ב. המקורות הבאים כוללים גם אינפורמציה רפואית שתוכל לסייע לך, כשהם כוללים פרוטוקולים רפואיים שהיו מקובלים בשעתו.
1 . השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה, ספר אסיא ו', עמ' 27-40 (אסיא מב-מג, עמ' 70-81)
2. על דעתו של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל בסוגיית המוות המוחי, הרב ד"ר מרדכי הלפרין ,ספר אסיא ז', עמ' 137-145 (אסיא מז-מח, עמ' 5-13) 1993
3. ביאור דעת הגרמ"פ בסוגיית המוות המוחי הרב שבתי א. הכהן רפפורט ספר אסיא ז', עמ' 148ה-ז
4. בסוגיית המוות המוחי, הג"ר משה פיינשטיין, ספר אסיא ט', עמ' 383-385 (אסיא נג-נד, עמ' 24-25)
5. קביעת רגע המוות – סקירת עמדות , פרופ' אברהם שטינברג, אסיא נג-נד, עמ' 5-16
6. על הגישה היפנית: "עיון נוסף בסוגית המוות המוחי" (ד"ר נסורו מוריוקה, מובא בקביעת רגע המוות בהלכה, מהדורה חדשה ומורחבת (תשס"ח), עמ' 357-367)
7. על חוק קביעת המוות במדינת ניו ג'רזי: "חוק הכרזת מוות של מדינת ניו ג'רזי" (מדינת ניו-ג'רזי, מובא בקביעת רגע המוות בהלכה, מהדורה חדשה ומורחבת (תשס"ח), עמ' 368-370)
{שני המקורות האחרונים אינם זמינים כרגע להורדה ויישלחו באימייל נפרד}
שלום רב! מעיון בשו"תים שונים באינטרנט וגם מתשובתו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין, ראיתי שיש גישות שונות ביחס ל"אלספה"-גלולות שמן דגים. אני מתלבטת מאד האם
תגובה לשו"ת 6144:ניתן היה לצפות מרב שידום שעה שאין לו מושג בנושא עליו הוא נשאל. כרומוזום Y-DNA של אב טבעי עובר אל הבן כשם שהאב
הרב, רבני מכון התורה והארץ, העביר לך את השאלה תורנויות שבת בבית חולים בכדי לענות על השאלה יש להכנס למערכת https://www.kipa.co.il/admin/ask/login.asp בברכה צוות כיפה ————————————————————–
מה הדין בקשר לשימוש בתינוק כתורם מוח עצם? מהנשמת אברהם חושן משפט רמג א משמע שהוא מפקפק בזה האם ההתקדמות הרפואי בתחום הזה הביא לשינוי