דרכי מציצה בברית
השאלה מופנת לכבוד הרב הלפרין שליט"א קראתי מספר פעמים את המאמר הנפלא על ההפוקסיה של העטרה, ברצוני לדעת האם עולה מן הדברים, שמכיון שעיקר סיבת
משפחה שאב המשפחה לקה בהתקף פסיכוטי אך איננו מסוכן ולא פוגע בעצמו ובזולת, אך מתנהג בטירוף, חושד בילדיו ובאישתו מסתובב בבית ופונה למזיקים שונים אותם הוא רואה בחלל הבית (דמיונות שווא) לא מפסיק לרקוד לשיר ולהשטטות בבית ומחוצה לו. הוא מסרב לשמוע על טיפול, רופא שבא לביתו לא הצליח לדבר איתו הוא ננעל בחדרו. אני מבקש התייחסות הלכתית ומקורות באם אפשר, אם מותר לאשתו לתת לו תרופה ללא ידיעתו. (באם אתם מכירים גם את ההתייחסות החוקית בארץ לכך, אשמח לשמוע גם עליה.
תודה רבה ותזכו למצוות
נתאי מלמד
החוק במדינת ישראל מתיר אישפוז חולי נפש בכפיה רק אם מתקיימים כמה תנאים:
1) בלא טיפול החולה מסכן את עצמו או את סביבתו.
2) לא ניתן לבצע את הטיפול באופן אמבולטורי (בלא אישפוז) מסיבות רפואיות או מסיבות התלויות במאושפז. אם מתקיים התנאי הראשון אך ניתן לבצע את הטיפול במסגרת אמבולטורית – מותר על פי החוק לתת את הטיפול האמבולאטורי בכפיה.
בתנאים הללו אין מניעה הלכתית לבצע את האישפוז או הטיפול הכפוי, אך עניינית, כל מקרה צריך להבדק לגופו.
למעשה עליכם להתיעץ עם פסיכאטר מנוסה על הדרכים האפשריות להביא את החולה לבדיקה ולטיפול.
השאלה מופנת לכבוד הרב הלפרין שליט"א קראתי מספר פעמים את המאמר הנפלא על ההפוקסיה של העטרה, ברצוני לדעת האם עולה מן הדברים, שמכיון שעיקר סיבת
שלום, נולד לנו ילד בי"ב אלול השנה. אישתי מניקה אותו הנקה מלאה. לפי מספר תושובות באתר הבנתי שהיא צריכה לשתות לשיעורין ביום כיפור אולם לא
שלום , אני בחודש תשיעי בתחילתו האם עלי לצום בתשעה באב? ואם לא כיצד עלי להתנהג? תודה
אני מחפשת מקורות בנושא גנטיקה והלכה. אני יודעת שהנושא רחב מאוד, אך אשמח אם תוכלו לעזור לי במציאת מקורות הדנים בנושא. תודה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.