דימום ללא הרגשה עם אמצעי מניעה (נחושת)
שלום, ילדתי לפני כחצי שנה, ולפני 4 חודשים הוכנס לי התקן תוך רחמי (מסוג נחושת, לא מירנה). מאז, כל חודש, כיומיים שלושה ולפעמים אף יותר
עברתי קורס קצר המאפשר לי לצאת עם חולה מונשם לשבתות.
1.האם מותר לי לחלל שבת בכך שכשאנחנו מגיעים למקום שיש בו אפשרות חיבור לחשמל אני מנתק אותו מהבטרייה של המכונת הנשמה ומשתמש במקור החשמל.
2.אם הוא מעונין לעלות לקומה אחרת האם מותר לעלות במעלית (אין אופציה אחרת)
1. מותר להעביר מבטריה למקור חשמל אם יש צורך בכך אם אפשר ע"י גוי ואם לאו בשינוי, למשל באחיזת התקע בין בשתי אצבעות (ולא בין האגודל ואצבע) או ע"י שני אנשים גם יחד.
2. לא ברור לי מה הכוונה "אם הוא מעונין". אם צריכים לעשות זאת כדי להעבירו למקום בו יקבל טיפול יותר מסודר, כגון מחדר מיון למחלקה, מותר – אם אפשר ע"י גוי ואם לאו אז ללחוץ על כפתור המעלית בבגב האצבע (דהיינו בשינוי).
שלום, ילדתי לפני כחצי שנה, ולפני 4 חודשים הוכנס לי התקן תוך רחמי (מסוג נחושת, לא מירנה). מאז, כל חודש, כיומיים שלושה ולפעמים אף יותר
שלום רב! אני מתעניין בלימודי מדעי-התזונה. הבעיה- היצע העבודה לדיאטנים הוא בעיקר במרפאות ובתי חולים מה שיכול להוות לי בעיה בתור כהן. האם יש היתר
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין כפי שדיברתי עם הרב בכנס פוע"ה אני מעביר את העותק המעודכן יותר של החיבור על חציצות בטבילה, שמחתי מאד שהרב
שלום. אני סטודנטית לרפואה ובפני סטאז' מספר אנשים בכיתתי היו מעוניינים לדעת מה ההלכה בנושא עבודה בשבת- דהיינו מה ואיך מותר לבצע ובאילו מיגבלות. מה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.