טיפול תרופתי ביוה"כ
שלום רב, ביתי בת כמעט 13, מטופלת בפריזמה מזה כחצי שנה, עקב OCD. בנוסף לפני חודש החלה טיפול בכדורי מטוטרקסט עבור פסוריאוזיס חריף. הפריזמה נלקחת
שלום הרב
ראיתי באתר מכון שלזינגר שמותר להימנע מחיבור למכונת הנשמה אם מתקיימים שלשה תנאים:
א. תוחלת חיים קצרה (פחות מששה חודשים)
ב. צפי לחיים מלאי סבל לחולה
ג. הסכמת החולה שלא להתחבר למכונת הנשמה.
שאלתי היא, מה הדין במצב בו מתקיימים שני התנאים הראשונים, אבל עמדת החולה לא ידועה כלל.
תודה, יצחק הראל
הסיכום בשאלה איננו מדויק. האמור מתבסס על חוק זכויות החולה התשס"ו-2005, אך הנתונים כאן הם חלקיים מאד.
תנאים בסיסיים הם:
1) שהחולה מוגדר כנוטה למות, דהיינו שהוא סובל ממחלה חשוכת מרפא שתביא למותו תוך פחות מששה חודשים.
2) החולה איננו רוצה להמשיך לחיות.
3) אם הוא איננו כשיר, דרוש תנאי נוסף והוא שהחולה סובל "סבל משמעותי" שהיינו סבל קשה שאדם היה מוכן לוותר על חלק מתוחלת חייו כדי להימנע מסבל זה.
גם כשכל התנאים הללו מתקיימים עדיין יש דרישות נוספות כדי שיהיה מותר להימנע מחיבור מאריך חיים למכונת הנשמה. הפרטים מפורטים בחוק.
החוק עוסק גם במצב בו עמדת החולה לא ידועה.
החוק מצביע על דרכי בירור של שאלה זו. אך קובע כי קיימת חזקה של הרצון לחיות, וכדי לפתור אותה, ההוכחות לאי-רצונו של החולה לחיות חייבות להיות ברמה של "למעלה מכל ספק סביר".
שלום רב, ביתי בת כמעט 13, מטופלת בפריזמה מזה כחצי שנה, עקב OCD. בנוסף לפני חודש החלה טיפול בכדורי מטוטרקסט עבור פסוריאוזיס חריף. הפריזמה נלקחת
שלום.אמח לקבל תשובתכם ביחס לשאלות הקשורות למצב נפשי: 1.האם מותר לחלל שבת עבור אשה שנאנסה?2.האם מותר לחובש לתמוך גופנית (חיבוק נגיעה וכו..) להרגיע אשה שנפגעה
שלום הרב הלפרין במסכת חגיגה (ה ע"א) נלמד: "מאי רעות וצרות? אמר רב: רעות שנעשות צרות זו לזו, כגון זיבורא ועקרבא". רש"י: זיבורא ועקרבא –
אחותי רווקה בת 42 מבקשת להרות בהפריה מלאכותית בתרומת זרע. באילו תנאים הדבר תקין מבחינה הלכתית?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.