שינוי שם כסגולה לרפואה
ברצוני לשאול שאלה אחת מחולקת: 1. מהו ההיגיון בהוספת שם לחולה כסגולה לריפויו? 2. האם מדובר בשינוי מזלו לטובה? 3. האם ישנן מקורות הלכתיים לנוהג
שלום רב.
במסגרת היותי סטודנט למשפטים עלי לכתוב עבודה בקורס במשפט עברי על מידת החובה של רופא צבאי אן ציבורי לסכן את חייו או בריאותו למען הצלת מטופל.
אודה מאד באם אוכל לקבל רקע על נושא זה וכן מהם מקורות המידע מהם אוכל לקבל חומר לעבודה זו.
תודה מראש.
א. ראה אנציקלופדיה הלכתית רפואית, כרך ה, ערך "סיכון עצמי", עמ' 2 – 23.
ניתן לרכוש את הספר במכון שלזינגר בטלפון 02 – 6555266 או באינטרנט בקישור: https://www.medethics.org.il/siteheb/PriceList.asp
ב. "עד כמה חייב אדם לסכן עצמו כדי להציל חיי אחרים", (הרב יצחק זילברשטין עם הערות של הרב אביגדר נבנצל, והרב יהושע מ. בן מאיר)
ספר אסיא ז', עמ' 3 – 11.
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA7/R007010.asp
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA7/R007010a.asp
כמו כן אתה מוזמן לפנות למערכת הפורומים של מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/forum/heb
ברצוני לשאול שאלה אחת מחולקת: 1. מהו ההיגיון בהוספת שם לחולה כסגולה לריפויו? 2. האם מדובר בשינוי מזלו לטובה? 3. האם ישנן מקורות הלכתיים לנוהג
בס"דשלום רב!לפי הבנתי בדברי הרב בכמה תשובות שהשיב באתר של מכון שלזינגר , יש הבחנה בין "דימום ויסתי" לדימום אחר הנקרא "דמם שבירה"דימום ויסתי רגיל-
אני משתמש בcoq10 כתרופה לקרדיומיאופטיה היפרטרופית אפיקלית.מתוצרת שירר אברבך המיובא על ידי טעם טבע טיבולי מהי אפשרות השימוש בפסח במוצר זה?
שלום רב! יש לי שתי שאלות: 1. האם מותר לקחת תרופות שיוצרו בחו"ל ושאין עליהן אישור כשרות רשמי אם זה לצרכי קוסמטיקה בלבד(פצעי בגרות)? 2.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.