שימוש בקונדום כשהאשה חולה
בס"ד האם ניתן להתיר באופן זמני בקונדום לזוג נשוי עם שני ילדים כאשר האשה חולה וע"מ ששלום הבית לא יופר וכמובן שבהמשך אפנה לרופא נשים
אם ה' עושה שברק יפגע בי ואני ניכנס לדום לב (ברק כי זה פשוט נדיר ולא בגבולות האדם) מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
לא הבנתי למה בחרת דווקא בברק?
הרי גם אם קבלת דלקת ריאות, כשללא טיפול אנטיביוטי סיכוייך למות מהדלקת הם גבוהים. מי אנחנו להציל את האדם שה' בחר להכות?
שאלה זו נשאלה בעבר ויש לה שתי תשובות שכל אחת מהן מספיקה:
1. התורה התירה בפירוש לרפא חולה או פצוע, בפסוק "ורפא ירפא". ורש"י מסביר את הצורך בהיתר לרפא בשאלתך. (מי אנחנו וכו'). ואם התורה התירה במפורש – הרי שה' רוצה שתציל גם כשהוא מכה.
2. שיטת הרמב"ם בפירוש המשניות בסוף פרק רביעי של מסכת פסחים היא פשוטה.
שהרי תוכל לשאול, אם אדם עני וגם רעב, מי אנחנו שנציל אותו מהרעב שה' היכה בו?
והתשובה:
חוקי הטבע נבראו לשימוש האדם (בהגבלות שלא יעבור על דברים אסורים) והריפוי של "מחלת הרעב" או מחלה אחרת הם חלק מהאמצעים הקיימים בטבע שנמסרו לרשות שימושו של האדם.
לכן מותר לו לזרוע ולקצור, לטעת ולבצור, להשתמש במשקפיים לשפר את הראיה, ולהשתמש במכונית או במטוס להגיע למקומות רחוקים שללא המכשיר הטכנולוגי לא היה יכול.
גם רפואה היא רק מכשיר טכנולוגי שניתן עם רשות שימוש לאדם.
בס"ד האם ניתן להתיר באופן זמני בקונדום לזוג נשוי עם שני ילדים כאשר האשה חולה וע"מ ששלום הבית לא יופר וכמובן שבהמשך אפנה לרופא נשים
אני בת 27 שבוע 17 להריון שלישי, מיתלבטת אם לעשות בדיקת חלבון עוברי, לעשות מי שפיר איני מעוניינת, מה אומרת ההלכה בעניין זה?
שלום אני בשבוע עשירי להריון עם בחילות במהלך כל היום, חולשה וסחרחורות. הדרך היחידה שלי להתמודד עם התופעות היא לאכול מעט מס' רב של פעמים
אם יש מקרה שהאבא כהן והוא סובל מליקוי נדיר-אין לו תאי זרע. ובעצם הם צריכים לעשות טיפול של תרומת זרע. האמא בריאה לחלוטין. ובגלל שהאבא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.