עקרות הלכתית
שלום וברכה, ברצוני לשאול שאלה בנושא בעיית פריון: אנו מנסים מזה כשלוש שנים להביא ילדים לעולם ועד כה ללא הצלחה. קיימת בעיה רפואית המהווה קושי
איזה זכות מוסרית/תורנית/אתית, יש לרופא בעת ביצועו את המתת חסד שמבקש אדם (ןבה"מש מאשר) הרי אין הרופא מחויב!! תמיד לדאוג לרפואתו של אדם? נכונים הדברים לגבי לקיחת איברים להשתלה שיש בהם משום הכרזה או "החלטה" על מותו של אדם?
אסור לרופא להרוג מטופל גם אם המטופל מבקש זאת ממנו.
אך ישנם מצבים מסויימים בהם הרופא רשאי, לבקשתו של אדם, להמנע מטיפול בו, למרות שמדובר בטיפול מאריך חיים.
ראה מאמרו של פרופ' אברהם שטינברג שפורסם באסיא עא-עב עמ' 25-39 "הבסיס ההלכתי להצעת החוק "החולה הנוטה למות"". ניתן לצפות במאמר דרך אתר מכון שלזינגר בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA71-72/Assia71-72.02.asp
שלום וברכה, ברצוני לשאול שאלה בנושא בעיית פריון: אנו מנסים מזה כשלוש שנים להביא ילדים לעולם ועד כה ללא הצלחה. קיימת בעיה רפואית המהווה קושי
הטיפול לבעיה הנ"ל מחייב למרוח ווזלין לשפתיים וכן ג`ל reta-vit ללשון פעמיים שלוש ביום. האם מותר לי לעשות זאת בשבת? מודה לכם
שלום רב, אודה לרב אם הוא יוכל לענות לי בפירוט.אני רווקה דתיה בת 37 והחלטתי להביא ילד מתרומת זרע, ניסיתי וביררתי אך לא הצלחתי להגיע
מהי התופעה של פיצול אישיות ואיך היהדות מתיחסת אליה ? מה הדרך שהיהדות מציעה לרפא אותה ? האם זו מחלה של שנות העשרים או שידוע