ערלת הברית
שלום וברכה! רציתי לשאול מדוע הערלה אינה גדלה מחדש לאחר הברית? הרי זו חתיכה של עור ואם נחתך עור מגוף האדם הוא תמיד יגדל מחדש.
אני אחרי שבוע 42 להריוני והעובר עדיין בפנים. אין מצוקה עוברית, משקלו סביר, דופק תקין, תנועות תקינות ויש מספיק מי שפיר. המדיניות היום היא לשלוח לביה"ח לצורך זירוז מלאכותי את מי שעברה שבוע 42. חברה אמרה לי שהיא חושבת שיש עם זה בעיה הלכתית (התערבות בבריאה או משהו בסגנון). מה באמת אומרת ההלכה בנוגע לעניין זה?
ההלכה מתייחסת לשאלה זו רק אחרי ניתוח עובדתי/רפואי של המצב:
ניתוח כזה מראה עדיפות ברורה לזירוז ברוב המקרים הדומים. כי אם קיימת סכנה לחיי העובר עקב הזדקנות השיליה, (וזה בדיוק המצב משבוע 42 והלאה), ברור שעדיף להסתכן בסיכון רחוק שקיים בעצם הזירוז מאשר בסיכון קרוב מאוד של מוות עוברי.
שלום וברכה! רציתי לשאול מדוע הערלה אינה גדלה מחדש לאחר הברית? הרי זו חתיכה של עור ואם נחתך עור מגוף האדם הוא תמיד יגדל מחדש.
שלום רב, אודה לרב אם הוא יוכל לענות לי בפירוט.אני רווקה דתיה בת 37 והחלטתי להביא ילד מתרומת זרע, ניסיתי וביררתי אך לא הצלחתי להגיע
I am a radiologist-ultrasonographer at a hospital that performs abortions. I am often asked to give a gestational age on ultrasound to determine feasibility/method of
שמי ר' מ'. אני אחות טיפול נמרץ ילודים (פגים). עבדתי 7 שנים בבית חולים שערי צדק בירושלים בפגיה וקיבלנו את הפתרונות ההלכתיים על שאלותינו על
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.