תשעה באב מד"א
שלום רב אני מתנדבת במד"א ויש לי משמרת בתשעה באב האם לעשות את המשמרת או לא? אני אצום אבל מותר או יש איזה איסור..
אני אחרי שבוע 42 להריוני והעובר עדיין בפנים. אין מצוקה עוברית, משקלו סביר, דופק תקין, תנועות תקינות ויש מספיק מי שפיר. המדיניות היום היא לשלוח לביה"ח לצורך זירוז מלאכותי את מי שעברה שבוע 42. חברה אמרה לי שהיא חושבת שיש עם זה בעיה הלכתית (התערבות בבריאה או משהו בסגנון). מה באמת אומרת ההלכה בנוגע לעניין זה?
ההלכה מתייחסת לשאלה זו רק אחרי ניתוח עובדתי/רפואי של המצב:
ניתוח כזה מראה עדיפות ברורה לזירוז ברוב המקרים הדומים. כי אם קיימת סכנה לחיי העובר עקב הזדקנות השיליה, (וזה בדיוק המצב משבוע 42 והלאה), ברור שעדיף להסתכן בסיכון רחוק שקיים בעצם הזירוז מאשר בסיכון קרוב מאוד של מוות עוברי.
שלום רב אני מתנדבת במד"א ויש לי משמרת בתשעה באב האם לעשות את המשמרת או לא? אני אצום אבל מותר או יש איזה איסור..
שלום כבוד הרב ביתי בת חמש וחצי היא חרשת ומרכיבה מכשיר שמיעה באוזן ימין ובאוזן שמאל יש לה שתל כוכליארי. הבעיה היא מה עושים עם
ברצוני לדעת מהי התייחסות היהדות לאדם מפגר. הן מבחינת מעמדו כמפגר – בחירה חופשית וחיובו בקיום מצוות, והן מבחינת תפקידו בעולם, האם הוא בא לעשות
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.