מאמרים באסיא בנושא תיאור אברי הרביה (עליה, לול, חדר)
לכבוד מערכת אסיא שלום רב ראיתי פעם מאמר, כמדומני באסיא, שמבאר את המשנה בנדה יז: אודות עליה חדר ולול, המבאר את המשנה בהתאם למציאות הידועה
אני אחרי שבוע 42 להריוני והעובר עדיין בפנים. אין מצוקה עוברית, משקלו סביר, דופק תקין, תנועות תקינות ויש מספיק מי שפיר. המדיניות היום היא לשלוח לביה"ח לצורך זירוז מלאכותי את מי שעברה שבוע 42. חברה אמרה לי שהיא חושבת שיש עם זה בעיה הלכתית (התערבות בבריאה או משהו בסגנון). מה באמת אומרת ההלכה בנוגע לעניין זה?
ההלכה מתייחסת לשאלה זו רק אחרי ניתוח עובדתי/רפואי של המצב:
ניתוח כזה מראה עדיפות ברורה לזירוז ברוב המקרים הדומים. כי אם קיימת סכנה לחיי העובר עקב הזדקנות השיליה, (וזה בדיוק המצב משבוע 42 והלאה), ברור שעדיף להסתכן בסיכון רחוק שקיים בעצם הזירוז מאשר בסיכון קרוב מאוד של מוות עוברי.
לכבוד מערכת אסיא שלום רב ראיתי פעם מאמר, כמדומני באסיא, שמבאר את המשנה בנדה יז: אודות עליה חדר ולול, המבאר את המשנה בהתאם למציאות הידועה
אני אדם הסובל מתסמונת כפייתית שבאה לידי ביטוי בתנועות שחוזרות על עצמן מסיבות שלא נעים לי לפרט כאן. אם אני לא חוזר על אותם התנועות
בס"ד במהלך הריונה של אשתי (וכן לאחר מכן), היא נצרכה לקחת כדורי ברזל וחומצה פולית. בהתחלה היא לקחה פוריק-הריון, ולאחר שהדבר לא היה טוב לגופה
שלום ברצוני לברר ממה מיוצר בדרך כלל האלכוהול שנמצא בבשמים בימינו האם מיוצר מחיטה? והאם בשמים בימינו ראויים לאכילה כי יש אגדות על חיילים רוסיים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.