דימום עם התקן תוך רחמי
לאשתי יש התקן תוך רחמי משום בעיות גנטיות הרב ואזנר הורה שתעשה רק PGD. בשנתיים הראשונות לקח הרבה זמן להתנקות כך שנשאר רק כשבוע וחצי
שלום
ידוע שפקיעת מי שפיר מקדמת את הלידה. מנגד ידוע שמבחינת ההלכה לא מזרזים לידה, אלא במקרים מיוחדים.
האם על פי ההלכה פקיעת מי שפיר מוגדרת כזירוז לידה?
ברצוני להעביר שיעור בנושא בקהילתי. אבקש כמה שיותר מקורות.
בברכת התורה
גד רווח.
ההצהרה שזירוז לידה אסור מבחינה הלכתית איננה מדוייקת, והיא תלויה בגורמים רבים.
לכן לא ראוי שנושא זה ימסר לציבור על ידי מי שאיננו רופא,
כי הדין ההלכתי משתנה ממצב למצב ותלוי מאוד במצב הרפואי הנתון.
לדוגמא: פקיעת מי שפיר יכולה לזרז את תהליך הלידה ולהקטין סיכונים אם היא נעשית בזמן ובתנאים הרפואיים הנכונים, בעוד שאם היא נעשית קודם לכן היא כרוכה בגורמי סיכון לא מעטים.
מקורות הלכתיים לנושא זירוז הלידה:
1. אגרות משה, יו"ד ב, סי' ע"ד;
2. שמירת שבת כהלכתה כרך א' פרק לב סעיף לג ובהערה צח שם;
3. נשמת אברהם, כרך ב' חלק יו"ד סוף סימן קצד;
4. אנציקלופדיה רפואית הלכתית כרך ג' ערך "לידה" ערך משנה "זירוז לידה" עמ' 338-339 ובמקורות הרבים המובאים שם.
ניתן לרכוש את הנשמת אברהם ואת האנציקלופדיה הרפואית הלכתית במכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
לאשתי יש התקן תוך רחמי משום בעיות גנטיות הרב ואזנר הורה שתעשה רק PGD. בשנתיים הראשונות לקח הרבה זמן להתנקות כך שנשאר רק כשבוע וחצי
שלום! אני עושה עבודה בנושא בחירת מין העובר ורציתי לשאול מה ההלכה אומרת על כך- האם היא מתירה או אוסרת, ומדוע? תודה מראש.
לגבי ילד עם תסמונת דאון מבחינה דתית. מה ההתיחסות של היהדות עם תסמונת דאון? (ברית מילה בר-מצווה וכ`ו
לרב הלפרין שלום. אני מתנדבת בחברת קדישא בטהרת נשים ורואה מראות נוראים של פצעי לחץ המגיעים מבתי חולים ובית אבות., גופות המגיעים מאבו כביר שניכר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.