הריון בצום תשעה באב (טרימסטר שני), עם נטיה להתייבשות
שלום, אני בת 33 בשבוע 16 להריון (הריון ראשון) , עד היום עברו עלי 3 חודשים מאוד קשים הכוללים : בחילות הקאות ,חולשה,והתייבשות (פעם אחת
שלום
ידוע שפקיעת מי שפיר מקדמת את הלידה. מנגד ידוע שמבחינת ההלכה לא מזרזים לידה, אלא במקרים מיוחדים.
האם על פי ההלכה פקיעת מי שפיר מוגדרת כזירוז לידה?
ברצוני להעביר שיעור בנושא בקהילתי. אבקש כמה שיותר מקורות.
בברכת התורה
גד רווח.
ההצהרה שזירוז לידה אסור מבחינה הלכתית איננה מדוייקת, והיא תלויה בגורמים רבים.
לכן לא ראוי שנושא זה ימסר לציבור על ידי מי שאיננו רופא,
כי הדין ההלכתי משתנה ממצב למצב ותלוי מאוד במצב הרפואי הנתון.
לדוגמא: פקיעת מי שפיר יכולה לזרז את תהליך הלידה ולהקטין סיכונים אם היא נעשית בזמן ובתנאים הרפואיים הנכונים, בעוד שאם היא נעשית קודם לכן היא כרוכה בגורמי סיכון לא מעטים.
מקורות הלכתיים לנושא זירוז הלידה:
1. אגרות משה, יו"ד ב, סי' ע"ד;
2. שמירת שבת כהלכתה כרך א' פרק לב סעיף לג ובהערה צח שם;
3. נשמת אברהם, כרך ב' חלק יו"ד סוף סימן קצד;
4. אנציקלופדיה רפואית הלכתית כרך ג' ערך "לידה" ערך משנה "זירוז לידה" עמ' 338-339 ובמקורות הרבים המובאים שם.
ניתן לרכוש את הנשמת אברהם ואת האנציקלופדיה הרפואית הלכתית במכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/siteHeb/PriceList.asp
שלום, אני בת 33 בשבוע 16 להריון (הריון ראשון) , עד היום עברו עלי 3 חודשים מאוד קשים הכוללים : בחילות הקאות ,חולשה,והתייבשות (פעם אחת
אני סטודנטית להוראה ויש לי עבודה סמינריונית בקורס יהדות ומדע, נושא העבודה שבחרתי הוא מכשיר האיזי טנס שהוא מכשיר אלקטרוני המשכך צירי לידה. בעבודתי אני
צהריים טובים, אני מתנדבת נוער במד"א (ואני מדגישה זאת מפני שחשוב להבהיר שישנם דרגים יותר גבוהים ממני במד"א!!). ידועה לכם וודאי הבעייה של התנדבות דתיים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.