שיבוט בהלכה ויחס לטכנולוגיות חדשות
לכבוד הרב שלום רב!!! בעקבות עבודה שאנו עושות בגנטיקה על השיבוט התעוררו לנו כמה שאלות, נשמח אם תוכל לעזור לנו: בעניין לקביעת ההלכה לגבי שיבוט:
תשובת הרב ד"ר מאיר פרנקל:
שלום רב,
זירוז לידה זו פעולה רפואית שאינה נטולת סיכונים. ההחלטה על ביצוע פעולה זו היא החלטה רפואית, כאשר הצוות הרפואי שוקל את הצורך בפעולה, יתרונה מול הסיכון שבה, כשנלקחים בחשבון הנתונים הרפואיים של היילוד והיולדת. מבחינה הלכתית יש לפנות לצוות הרפואי ולפעול לפי המלצותיו.
לעניות דעתי אין מקום לשיקולים שאינם רפואיים כאן. בדוגמאות שהבאת – במידה והיולדת סומכת אך ורק על רופא מסויים, והוא עומד ליסוע לחו"ל וכד', יש מקום לשקול זאת כשיקול רפואי. שיקולים אחרים אינם ממין העניין, ואין להתחשב בהם כשהדבר נוגד את טובתה הרפואית של האשה.
בברכה
לכבוד הרב שלום רב!!! בעקבות עבודה שאנו עושות בגנטיקה על השיבוט התעוררו לנו כמה שאלות, נשמח אם תוכל לעזור לנו: בעניין לקביעת ההלכה לגבי שיבוט:
מדוע על פי ההלכה אסור להתגלח בסכין גילוח? והאם אתה יכול להביא לי את הציטוט של הפסוק מהמקורות.
Post Content אני לוקחת נורידי למניעת הריון כבר 6 ימים. (אחרי שכבר הייתי נקיה) יכול להיות שקיבלתי מחזור אחרי שישה ימים? הרי הכדור מונע מחזור?
שלום רב, שאלתי היא זאת, האם מותר לבצע ניתוח לשיחזור קרום בתולין, למען חתונה? נ.ב- אני והחתן לא ידענו איש את רעהו. תודה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.