זירוז לידה בהלכה

שתפו:

28 במרץ 2014

הרב המשיב: אחר

שאלה:

שלום וברכה.
ראיתי בפוסקים שעדיף לא לזרז לידה סתם .
 
מה לדעת הרב יש לעשות במקרים הבאים?
סיבה רפואית חלקית (הרופא יוצא לחופשה )
סיבה שהיא לטובת היולדת (לפני החג)
סיבה שהיא לטובת האב (יראה את הילד לפני מותו – כאשר הוא חולה סופני) .
 
וכן מה לגבי איחור הלידה – לדוגמה: אשה בהריון , בנה הבכור גוסס ואשתו תהיה דרושת חליצה אם האם תלד את בנה לפני מות הבן. האם לאחר את הלידה כדי שהתינוק יוולד לאחר מות אחיו ואז אשתו של הבן , לא תצטרך להמתין 13 שנה לחליצה.
 
לא מצאתי התייחסות רבה בפוסקים לשאלות אלו.
אשמח אף אם הרב יפנה אותי למקורות בנושא.
 
תודה וכל טוב.

תשובה:

תשובת הרב ד"ר מאיר פרנקל:
שלום רב,
זירוז לידה זו פעולה רפואית שאינה נטולת סיכונים. ההחלטה על ביצוע פעולה זו היא החלטה רפואית, כאשר הצוות הרפואי שוקל את הצורך בפעולה, יתרונה מול הסיכון שבה, כשנלקחים בחשבון הנתונים הרפואיים של היילוד והיולדת. מבחינה הלכתית יש לפנות לצוות הרפואי ולפעול לפי המלצותיו.
לעניות דעתי אין מקום לשיקולים שאינם רפואיים כאן. בדוגמאות שהבאת – במידה והיולדת סומכת אך ורק על רופא מסויים, והוא עומד ליסוע לחו"ל וכד', יש מקום לשקול זאת כשיקול רפואי. שיקולים אחרים אינם ממין העניין, ואין להתחשב בהם כשהדבר נוגד את טובתה הרפואית של האשה.
בברכה

להדפסה

שאלות נוספות

מה אתם מחפשים?