1. הנתונים האפידימיולוגיים מראים היום בבירור כי כריתת שד דו-צדדית באשה נשאית לגן BRCA1 (או BRCA2) מקטינה במידה משמעותית את הסיכוי להופעת סרטן השד, וכן מעלים באופן משמעותי את תוחלת החיים הצפויה. משום כך בודאי שמותר על פי ההלכה לעבור ניתוח כזה ואף מומלץ לעבור אותו למרות שקיים סיכון מסויים בעצם ביצוע הניתוח. ראה גם שו"ת קודם בנושא (#5088 , #5571)
2. לגבי השיקום הקוסמטי של השד המשוחזר אחרי הניתוח , כבר הורו גדולי הפוסקים שהדבר מותר גם אם מדובר בשימוש בטכניקה של קיעקוע.
לגבי יום העיון: אין לנו סיכומים של ימי העיון אך משתתפי יום העיון קיבלו ספר לימוד (textbook) בנושאי ימי העיון. שם הספר: "מציאות ורפואה בסדר נשים" (מהדורה שניה מורחבת, תשע"א), בו השער הרביעי עוסק במניעת מחלות ממאירות בנשים.
ניתן להשיג את הספר בחנויות הספרים או להזמינו דרך החנות המקוונת באתר המכון.
שלום רב, אני עובדת כאחות חדר מיון, ברצוני לברר לגבי אמירת וידוי עם החולה. במסגרת עבודתי, לרב, בעת התדרדרות מתחילים בביצוע החייאה(מלבד חולים ספציפיים שעפ"י
Hi, I am in need of some info on surrogate motherhood! Can you please provide me with some information! Thank you!
ב"ה למרות גילי הצעיר יחסית עברתי ניתוח פרוסטטה שבעקבותיו אין אצלי פליטת זרע. אני רוצה לדעת מה המשמעויות ההלכתיות של מצב זה בנושאים של: נישואין