מעמד ה'מוות המוחי' לדעת השוללים מצב זה לקביעת מוות הלכתית
שלום רב, לשיטת הפוסקים שאינם מכירים במוות מוחי כמות האדם, האם ניתן להגדיר אדם שנמצא במצוות מוחי כגוסס? אם לא- מה ההגדרה הנכונה למצב של
אני בת 14 אני מכינה עבודה על הפריה חוץ גופית והנושא הוא האם מותר או אסור לבחור את מין העובר?!
השאלה היא האם מותר לעשות הפריה חוץ גופית טרום השרשתית שלא לצרכים רפואים כדי למנוע בושה?
האם יהיו נסיבות ששהלכה תאפשר בחירת מין עובר באבחון גנטי טרום השרשתי שלא לצרכים רפואיים?
האם חוץ מהפריה מותר לעשות משהו להשפיע על מין העובר?
בחירת מין העובר "כדילמנוע בושה" מתייחסת, קרוב לודאי לבחירת מין העובר הנולד מתרומת זרע לאשת כהן.
כדאי לדעת שלא רק לבן של כהן יש דינים מיוחדים אלא גם לבת כהן.
כך שהבן או הבת יצטרכו לדעת את העובדות בכל מקרה.
ההבדל העיקרי בין בן לבת הוא בכך שבן כהן שאינו עולה לדוכן ואינו נחשב ככהן מעורר מיד תהודה ציבורית לדרך היוולדו, דבר שכמובן יפגע קודם כל בבן עצמו וגם במשפחה.
לעומת זאת, לגבי בת, הידיעה האישית שלה איננה הופכת לנחלת הכלל, ולכן הבעיה פחות חריפה.
לגבי עצם שאלתך, יש צדדים גם לאיסור וגם להיתר.
הפסיקה חייבת להיות אינדוידואלית על ידי רב מובהק שמכיר את המשפחה באופן אישי.
לגבי עצם האיסור לבחור את מין העובר במצבים שאינם רפואיים ראי את מכתבה של הד"ר קטן ותשובתו של הרב הלפרין, כפי שהתפרסם בחוברת אסיא עה-עו. (מצורף)
שלום רב, לשיטת הפוסקים שאינם מכירים במוות מוחי כמות האדם, האם ניתן להגדיר אדם שנמצא במצוות מוחי כגוסס? אם לא- מה ההגדרה הנכונה למצב של
האם מותר לאישה להישתמש בפוסטינר בו בזמן שהיא משתמשת באמצעי מניעה האמצעי המניעה שהיא משתמשת הינו נרות לפני התשמיש כך שרוב הסיכויים שהיא לא תיכנס
שלום וברכה, תודה על האפשרות לכתוב לכם! שמי ***, אני ובעלי נשואים כשנה באושר. מדי פעם צצה בעיה מסויימת, שלמרות שאינה פוגמת ביחסינו ובאהבתנו –
א. לכבוד ד"ר הלפרין, אחדשה"ט, ברצוני לפנות אליך בשי נושאים ואודה לך מאוד אם תוכל למצוא זמן מזמנך היקר ולהשיב לי עליהם: א. לפני כשנתיים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.