שלום רב,
אני מבקשת לברר לגבי התקן שמיועד להחליף את ניתוח קשירת החצוצרות.
הכוונה לסליל שמוחדר לחצוצרה, ועם הזמן נוצרת סביבו חסימה – כלומר שלא מדובר בפעולה ישירה אלא בגרמא.
האם יש מקום להתיר שימוש בהתקן כזה, לנשים שאסור להן להרות, רפואית, ואסור להן להשתמש בהתקן תוך רחמי או גלולות מבחינה רפואית ?
אם יש צורך למסור פרטים מדויקים יותר, אוכל להוסיף במייל, אבל השאלה שלי היא בראש ובראשונה ברובד העקרוני.
תודה!
א. קשירת חצוצרות היא למעשה סוג של סירוס של אישה.
דבר שאסור, אך איסורו יותר קל מאשר סירוס גבר. (הסיבה לכך שעל סירוס גבר התורה הטילה איסור חמור יותר, נובעת מעובדה כי הפיתוי לסירוס גברים מצוי ונפוץ יותר מסירוס נשים בחצרות השליטים בעבר הרחוק וגם בימינו במקומות מסויימים, וגם בכנסיה בימי הביניים).
ראי מאמרי: איסור סירוס – מקור האיסור והשלכותיו בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/misc/other1.asp
ב. החדרת הסליל לחצוצרות גורמת בסופו של דבר לחסימתן בצורה לא הפיכה (בלא מיקרוכירורגיה, וגם אז ההצלחה לא לגמרי מובטחת) אלא שבניגוד לקשירת חצוצרות שהיא סירוס בידיים (חותכים את החצוצרות בין שני קשרים), כאן מדובר על סירוס בגרמא, כי עצם הכנסת הסליל איננה חוסמת מידית את החצוצרה, אלא גורמת לכך שהחצוצרה תחסם בהדרגה על ידי תגובה של החצוצרה לסליל שבתוכה.
ומכאן שרמת האיסור בסירוס אישה על ידי גרמה הוא קל יותר ויש מקום למורה הוראה לשקול פתרון כזה גם במקום בו קשה להתיר סירוס בידיים.
הלכה למעשה מן הראוי לפנות באופן אישי לרב פוסק.
בס"ד שלום רב, אני בת 32 + 4 ילדים הקטן ביותר בן 1.8. נקלטתי להריון (שבוע 8) יחד עם התקן תוך רחמי. הוסבר ע"י הרופאה
האם מותר ללמוד רייקי ו/או להיות מטופל דרך רייקי (למטרות ריפוי)? האם ישנה בעיה הלכתית בעניין ואם כן, מהי? אשמח לקבל תשובה במהירות האפשרית, תודה
שלום רב, ילדתי ב ז' תמוז השנה, והתינוק יונק הנקה מלאה כל שעתיים-שלש. עם ילדי הקודם הנקתי הנקה מלאה וצמתי ביום כיפור- הייתי בבית ונחתי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.