סודיות רפואית
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, אני תלמידה בכיתה י', באולפנה בכפר סבא. כחלק מבגרות בתושב"ע, אני צריכה להגיש עבודה בנושא הלכתי-אקטואלי-חברתי. בחרתי בנושא סודיות רפואית.
במד"א יוצא המון שהיטפול לפעמים חוצה גבולות לכאורה של ההלכה בענין צניעות בין אישים.
האם במקרים שהם לא פיקוח נפש כמו שריטה, ואפילו בדיקת דם פשוטה, האם מותר במקרה הזה שבת תחבוש גבר.. או להפך?
ובמקרה שאין אח במרפאה האם מותר לאחות לטפל בגבר?
א. ראה נשמת אברהם (מהדורה חדשה תשס"ז) כרל ב' יו"ד סי' קנז, ס"ק ב; שם סי' קצ"ה ס"ק יא(1); נשמת אברהם כרך ג' (אבן העזר) סי' כב ס"ק ג(1); ג(2)
ב. העקרונות הנוגעים לשאלותייך מובאים גם בתשובותיו של הגר"א נבנצל לסוגיית הריפוי בעיסוק.
ראה: תשובות הגר"א נבנצל, פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק לאור ההלכה אסיא פא-פב, עמ' 79 (2008)
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין, אני תלמידה בכיתה י', באולפנה בכפר סבא. כחלק מבגרות בתושב"ע, אני צריכה להגיש עבודה בנושא הלכתי-אקטואלי-חברתי. בחרתי בנושא סודיות רפואית.
שלום כהקדמה עליי לציין שאינני יודע אם אני שואל במקום המתאים כיוון שאינני פונה אל הרב כדי לקבל תשובה הלכתית (אינני שומר תורה ומצוות), אלא
שלום רב, לאחר נסיונות כושלים רבים במשך שנים להכנס להריון המליצו לנו הרופאים להשתמש בפונדקאות. קבלנו אישור מהוועדה. ברצוני לדעת מה דעתה של ההלכה לגבי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.