ראיתי בקובץ האחרון שי"ל על ידכם דיון בנוגע לנוכחות קרוב ליד חולה והתלוות איתו בשבת.
השאלה שמסתובבת הרבה אצלינו לגבי יולדת הרוצה שיצטרפו אליה להיות איתה בלידה בשבת כאשר כולם מסתמכים על החזו"א שאמר שיש חיוב לנסוע עם היולדת אלא שאין הנידון דומה תמיד לפסק הנ"ל בזמן החזו"א הנסיעות היו מבני ברק לתל השומר, שלדעת רוב הפוסקים אין במרחק תחומין דאורייתא, וכנראה שגם אז לא היה במרחק הנ"ל תחומין דאורייתא והנה היום שחלק גדול מציבור הזוגות הצעירים הגרים בפריפריה ולא בערים הגדולות הרי רובן של הנסיעות הוא תחומין דאורייתא, ואם כן השאלה נשאלת האם גם באיסורי דאורייתא דעת החזו"א הייתה כך ואת"ל שכן האם במצב זה שזה תחומין דאורייתא, ומתירים לקרוב משפחה לנסוע עם היולדת, מה יהיה כשהיולדת רוצה שבעלה ואמה [וחמותה] ותומכת ילוו אותה לבית החולים האם על כל הנ"ל אכן מותרים לנסוע, האם אין בזה איסור תורה גם בחוברת האחרונה לא היה נראה שזה היתר גורף, אלא שגם בהצטרפות לכל חולה ובפרט שהיא בהכרה הרי זו שאלה מה דעת הרבנים בזאת.
הדעה הרווחת שהגרי"ש אלישיב שליט"א התיר רק ל-1 לנסוע עם היולדת ולא יותר.
אשמח לשמוע דעתכם בנושא
א. לגמרי לא ברור שתחומין של שלש פרסאות הן מן התורה. הדבר נכון לשיטת הרמב"ם אך לא לשיטת רוב הפוסקים.
ב. גם לשיטת הרמב"ם, כדאי לזכור כי הרמב"ם כתב בתשובה שתחומין דאורייתא קיימים רק ברשות הרבים דאורייתא, ולא בכרמלית.
ג. לגבי יולדת יש להבדיל בין שני מצבים:
אם היולדת מבקשת שיותר מאחד יתלווה אליה אזי מותר להתלוות לפי בקשתה.
אם היולדת איננה מבקשת – אזי די באדם אחד שיצטרף לנסיעה בשבת, ואם מדובר בליל שבת, שאז אדם בודד לא יוכל לסייע כל הזמן, אזי מותר לשני אנשים להצטרף.
שלום, הייתי רוצה לדעת האם כדורי ברזל של חברת סולגר כשרים לפסח והאם חומצה פולית של דרך חיים מותרת בפסח תודה רבה וחג שמח
שלום רב, ברצוני לדעת האם קיימת מודעות של הנשים במגר הדתי לגבי קבלת טיפולים ברפואה משלימה . במקצועות כגון עיסוי ורפלקסולגיה, טיפולים אשר ניתנים ע"י
שלום,אני תלמידה בכיתה ט' שעושה עבודה בביולוגיה בנושא ההמופיליה. רציתי לדעת האם מותר לעשות אבחון גנטי טרום השרשתי אם האם נשאית, עפ"י עמדת ההלכה. תודה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.