ניתוח להקטנת סבל שגורם לספק פיקוח נפש
אני מחפש מקורות בנושא מתי צריך לנתח אדם ומתי מותר או צריך להשאיר אותו. כוונתי לאדם שהניתוח יכול להאריך את חייו לזמן מה, אבל יכול
לידידי
הרב ד"ר מרדכי הלפרין יצ"ו
שוכט"ס
אחדשה"ט
שאלה עקרונית/מעשית:
מהי התדירות הגבוהה ביותר לקיום יחסי אישות עמ"נ להגדיל את הסיכוי להריון? כמובן, שיש עוד נתונים, אך כאן רציתי לשאול מבחינה זו, (אם ניתן לבודד שיקול זה)
לפי מה שמפורסם באתרים שונים, אני מבין שנמצאים בין שני אינטרסים נוגדים, מחד, להשיג מפגש בין ביצית וזרע צריך להרבות ביחסי אישות, ומאידך, לוקח זמן לייצר זרע (כתוב באתרים שונים עד 3 ימים. מה הכוונה "עד" והאם אחוז הזרע ביום אחד פחות טוב ועדיף להמתין עד יומיים שאז מגדילים את איכותו/כמותו אבל מאידך ייתכן שמפסידים סיכוי להריון )
הנתונים שראיתי: אורך חיים של ביצית הוא בין 12-24 שעות; אורך החיים של זרע בין 24-48 שעות. אם רוצים לא להפסיד את הסיכויי הרי שצריך לקיים יחסי אישות כל יום (24 שעות), ומאידך, ראיתי שמציעים פעם ביומיים (היחס ביניהם הוא פי שניים)
מה נכון, ראוי, אפשרי רצוי….
בתודה מראש
ישיבת שעלבים
ז. בן שלמה
אין כלל אחיד
הדבר תלוי במידה רבה באיכות הבסיסית של הזרע
כשהזרע תקין אזי אורך חייו בצוואר הרחם הוא לפחות 48 שעות, ואז התדירות האופטימלית היא פעם ביומיים כדי לא לפספס את הביוץ
אם איכות הזרע איננה כל כך טובה, אזי יש טעם בקיום יחסים פעם ביום סביבות הביוץ, הן כדי לא להפסיד את הביוץ, והן כי במצבים כאלה איכות הזרע יכולה להיות טובה יותר כשהתדירות גבוהה, בניגוד למצבים אחרים בהם ההיפך הוא הנכון.
העקרונות הללו הם בסיסיים בלבד, וישר צורך בהתאמת ההנחיות למטופל לאחר ידיעה ברורה יותר של הבעיה הרפואית.
בברכה
מרדכי הלפרין
אני מחפש מקורות בנושא מתי צריך לנתח אדם ומתי מותר או צריך להשאיר אותו. כוונתי לאדם שהניתוח יכול להאריך את חייו לזמן מה, אבל יכול
שלום וברכה, אני מקווה שאני לא טועה וזה אכן התחום שלכם בין היתר, יש לי תינוקת בת שנה וחודשיים היא סובלת מאוד בחודשים האחרונים כשהיא
שלום לרב, בעיוני במאמר של הרב יגאל שפרן שהרב הפנה אותי אליו נתקלתי בשאלה על הפסק בסעיף 24: נאמר שאסור לפנות חולה לביה"ח אם ע"פ
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.