בעיית החמץ בכנרת בפסח – כימיה והלכה
ילמדונו רבותינו: סביב בעית החמץ בכנרת בפסח: 1. האם מולקולת עמילן חמץ שהתחמצנה והתפרקה (לגלוקוז?) נשארת אותה חתיכת איסור (למ"ד שאין סף תחתון ל'משהו'). 2.
שלום וברכה, במסגרת לימודיי הקליניים כסטודנטית לרפואה לא אחת מזמינים אותנו בבי"הח להשתתף בהרצאות הממומנות ע"י חברות תרופות, במהלכן מלבד ההרצאה אנו מקבלים לעיתים ארוחה/ציוד רפואי/ציוד משרדי, שאלתי כיצד לנהוג-האם אפשר להכנס להרצאה שכזו ולקבל את מה שניתן בה או שיש בכך עניין של שוחד שיכול לפגוע בשיקול דעתי /מקצועיותי,שמתי לב שיש רופאים דתיים שלא מייחסים לכך חשיבות שזו ורואים זאת כאמצעי פירסום לגיטימי.
קיימת כאן בעיה אמיתית.
מצד אחד, מתן המתנות הקטנות בכל אופן יוצר אצל הסטודנט / הרופא איזו שהיא מחויבות רגשית (הכרת תודה) כלפי חברת התרופות והדבר יכול לבוא לידי ביטוי בהטיית החלטות עתידיות של הרופא.
מצד שני אין ספק שהאינפורמציה שמועברת על ידי חברות התרופות יש לה חשיבות קלינית והיא מגבירה את הידע של הרופאים (בוודאי של הסטודנטים), אם כי צריך לזכור שהידע הזה מקורו בחברה בעלת אינטרסים ולהיזהר.
מצד שלישי, זמנם של הרופאים ואפילו של סטודנטים לרפואה הוא יקר. ולכן ראוי לפצותם על הזמן שהם מקדישים לתועמלני חברות התרופות.
לכן המצב הקיים איננו טוב. להימנע מהפגישות עם התועמלנים גם אם היא פתרון גרוע.
ברמה המערכתית יתכן ופתרון של הפסקת מתן ה"מתנות" מחד, ומתן תשלום גלוי וחוקי מאידך, יכול להיות פתרון טוב יותר מהמצב הקיים.
ילמדונו רבותינו: סביב בעית החמץ בכנרת בפסח: 1. האם מולקולת עמילן חמץ שהתחמצנה והתפרקה (לגלוקוז?) נשארת אותה חתיכת איסור (למ"ד שאין סף תחתון ל'משהו'). 2.
שלום רב! ישנה אצלי בעיה שלאחר זמן שעשיתי את צרכיי (-הטלת מים), אני עדיין מדי פעם, לרוב בתנועות חדות או ישיבה, מוציא טיפת שתן. האם
בס"ד שלום רב! שמעתי כבר מכמה אנשים שאני מכיר אותם אישית וסומך עליהם ששימוש בריפוי קבלי-אנרגטי באמצעות תעודה תמונה של מכון חיים עזר לרפאות מחלת
אדם בן 17 חולה וזקוק נואשות לתרומת מח עצם, אחותו נמצאה מתאימה, אבל היא סובלת ממחלת נפש המתבטאת בתסמונת של טירוף של נקיון, היא מסרבת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.