כרטיס אד"י לחיילים
האם ניתן להציע לחיילים שמתגייסים לצבא, לחתום במהלך שרשרת החיול בבקו"מ על כרטיס אד"י?
בס"ד
שלום, רציתי לשאול האם יש איסור בהשתלת שיער משום "הישמר בנגע הצרעת". לכאורה השלה במקום נתק, כמוה כקציצת בהרת, שאסורה מדאורייתא. אמנם לפי הר"ש והרא"ש (נגעים י,י) קרחת תמידית אינה טמאה בטומאת נתקים, אך הרמב"ם (נגעים ה, ח-ט; י,א) לא סבור כן. ואף הרמב"ן עה"ת והראב"ד לא הלכו בדרכם של הר"ש והרא"ש.
אשמח לתשובה ו/או הפניה לספרות העוסקת בנושא.
א. הרמב"ם בהלכות צרעת ח,א כתב: "נגעי הראש והזקן–הוא שייפול השיער שבהן מעיקרו, ויישאר מקום השיער פנוי; וזה הוא הנקרא נתק". בניגוד לר"ש, לרא"ש ולרמב"ן המצריכים בנוסף גם שינוי מראה בעור הנקרח, הרמב"ם לא מצריך שינוי כזה.
ב. ברור שאין כוונת הרמב"ם לתת דין נגע לקרחת או גבחת מצויה שהרי מקרא מלא דבר הכתוב (ויקרא יג, מ-מא): "וְאִישׁ כִּי יִמָּרֵט רֹאשׁוֹ קֵרֵחַ הוּא טָהוֹר הוּא: וְאִם מִפְּאַת פָּנָיו יִמָּרֵט רֹאשׁוֹ גִּבֵּחַ הוּא טָהוֹר הוּא"
ב. ההבדל בין טפול מצמיח שיער לבין כריתת בהרת.
ההבדל בין טפול מצמיח שיער לבין כריתת בהרת.
ג. מכאן ברור שכוונת הרמב"ם להתקרחות פתולוגית כגון אלופציה אראטה (alopecia areata) ראה תמונות מצורפות. [נעיר כי הגורם לאלופציה אראטה עדיין לא ברור, וקיים חשד בגורם אוטו-אימוני]
* לכן לגבי קרחת וגבחת אין שום שאלה.
ד. מכאן כי קרחת או גבחת מצויה אין בה חשש נתק כלל.
ה. כדאי להוסיף כי גם אם יימצאו סימני נתק מובהקים, כל עוד הכהן לא הכריז על הסגר או על טומאה, אין הנגע מטמא.
ואם כן יש לדון אם דין "השמר בנגע הצרעת" קיים גם לפני ראיית הכהן ואמירתו.
האם ניתן להציע לחיילים שמתגייסים לצבא, לחתום במהלך שרשרת החיול בבקו"מ על כרטיס אד"י?
שלום וברכה! רציתי לשאול מדוע הערלה אינה גדלה מחדש לאחר הברית? הרי זו חתיכה של עור ואם נחתך עור מגוף האדם הוא תמיד יגדל מחדש.
מצאתי את התשובה הזו באתר מורשת: השאלה: לאחרונה פורסם בשם הרב [הרב יוסף זריצקי] כי יש ספקות כשרות בנוגע לתרופה הנ"ל. נשמח לקבל פרוט נוסף
אני נשוי 3 שנים ויש לי 3 בנות תאומות ועכשיו נולדה עוד אחת. אחרי לידת התאומים ניסינו כל מיני אמצעי מניעה.ניסינו 3 סוגי כדורים אחד
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.