ניתוח אשה הרה שמתה מוות מוחי להצלת העובר
הרב אליעזר וולדנברג קבע כי חובה לנתח אשה שנקבע מותה המוחי כדי להציל את העובר והרי התנגד להגדרה של "מוות מוחי" כמוות,הכיצד ייתכן?
מה דעת הרבנים שאוסרים תרומת איברים לגבי השתלת איברים? שהרי אם אסור לתרום, איברים מנין? ואני מתכוון לאיברים שהמצבים שבהם ניתן עדיין לתרום אותם הם שהגוסס עדיין ב"חיים
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
הרב אליעזר וולדנברג קבע כי חובה לנתח אשה שנקבע מותה המוחי כדי להציל את העובר והרי התנגד להגדרה של "מוות מוחי" כמוות,הכיצד ייתכן?
שלום לרב! הנני בחודש השמיני להריון (שבוע 34) ורציתי לשאול מה לעשות בצום תשעה באב שמתחיל מחר בערב? ידוע שלא רצוי ללדת לפני שבוע 37
האם מותר בפסח להשתמש בפרנטאל של חברת ויטה הלת' פרודקס מקנדה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.