הוצעת זרע לבטלה – יחסים אורלים?
לפי הלכה אסור להוציא זרע לבטלה, ומפרשים שלא לבטלה כאשר הוא מופרש לתוך גוף האישה ממש. אך מה פירוש לתוך גוף האישה? ואם האישה גורמת
מה דעת הרבנים שאוסרים תרומת איברים לגבי השתלת איברים? שהרי אם אסור לתרום, איברים מנין? ואני מתכוון לאיברים שהמצבים שבהם ניתן עדיין לתרום אותם הם שהגוסס עדיין ב"חיים
1. קיים איסור לקחת איברים מחולה שטרם נקבע מותו באופן מוסמך על פי ההלכה. כי אסור להרוג אפילו את מי שנוטה למות, וגם אם מדובר בהריגה לצורך הצלת אחר.
2. להסכים לתרום איברים לאחר המוות שיקבע באופן מוסמך – יש משום מצווה חשובה של הצלת נפשות.
3. מהו המוות שנקבע באופן מוסמך – יש על כך כמה דעות שפירוטן חורג ממסגרת זו. ראה בין היתר:
אסיא נ"ג נ"ד 5-16 (קביעת רגע המוות – סקירת עמדות / פרופ' אברהם שטינברג)
ספר אסיא ו' 27-40 (השתלת לב בישראל – החלטת מועצת הרבנות הראשית מקורות והערות להחלטה / ועדת ההשתלות; הרב מרדכי הלפרין; הסתדרות רפואית "הדסה"; פרופ' חיים סומר; פרופ' אברהם ס. אברהם)
4. כדאי לעיין גם באסופת מאמרים לקראת הכינוס הבינלאומי הראשון לרפואה אתיקה והלכה, בשער השני "השתלת איברים" עמ' 63-173.
(הספר בהוצאת מכון שלזינגר, 1993)
5. מידע נוסף על תרומת והשתלת איברים ניתן למצוא באתר מכון שלזינגר www.medethics.org.il, תחת הקטגוריה של מאמרים, ושם השתלת איברים.
או בלינק הבא:
https://www.medethics.org.il/siteHeb/Articles.asp?page_id=31&keyword
לפי הלכה אסור להוציא זרע לבטלה, ומפרשים שלא לבטלה כאשר הוא מופרש לתוך גוף האישה ממש. אך מה פירוש לתוך גוף האישה? ואם האישה גורמת
שלום כבוד הרב אני אשה בת 24 אחרי שלוש לידות . הלידה הראשונה היה לי בן שנפטר בגיל 15 חודשים, עכשיו יש לי שתי בנות
שלום, ביום כיפור אני אהיה שבוע וחצי אחרי לידה. מה עושים לגבי הצום? יש לציין שגם בזמן רגיל אני סובלת מאוד בצומות מסחרחורות וירידה בלחץ
לכבוד כבוד הרב. אני בשנה/ שתיים אני "פיתחתי" אצלי סוג של 'הפרעת אכילה'- פחות או יותר -אנורקסיה. ותמיד יש לי 'קול קטן בראש' שרוצה לדעת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.